$
מכשירים ומדריכים

פיטביט בראש, שיאומי מזנקת: שוק המחשוב הלביש, תמונת מצב

לפי נתוני IDC, נמכרו ברבעון הראשון של השנה 11.4 מיליון שעונים וצמידים חכמים. FitBit מובילה את הטבלה ואחריה שיאומי הסינית שנכנסה לשוק רק בסוף 2014. שעוני אפל עדיין לא מופיעים ברשימה, אך צפויים להאיץ את המכירות בקטגוריה

הראל עילם 14:4504.06.15
חברת האלקטרוניקה הסינית שיאומי לאחת מיצרניות הסלולר הגדולות בעולם בשנה האחרונה. לפי חברת המחקר IDC, היא הצליחה לעשות מהפך דומה גם בתעשיית המחשוב הלביש המתפתחת.

שיאומי השיקה את המוצר הראשון שלה בקטגוריה - הצמיד החכם Mi Band ביולי האחרון. בזכות תמחור אגרסיבי, שיווק ישיר דרך האינטרנט ומותג מתפתח, שיאומי הצליחה להפוך להיות יצרנית המחשוב הלביש השניה בגודלה בעולם בדרך פחות משנה. לפי IDC שיאומי מכרה 24.6% מכל מוצרי המחשוב הלביש שנמכרו בעולם ברבעון הראשון של 2015 - 2.8 מיליון מתוך 11.4 מיליון יחידות בסה"כ. במקום הראשון ניצבת FitBit (שנמצאת בדרכה להנפקה). 

 

הצמיד החכם של שיאומי הצמיד החכם של שיאומי

 

הרחק אחרי שיאומי ופיטביט ניתן למצוא את גרמין עם 700 אלף מכשירים בלבד, סמסונג עם 600 אלף מכשירים ו-Jawbone עם 500 אלף. כל שאר החברות, במיוחד LG ומוטורולה שגם הן השיקו בשנה האחרונה שעונים חכמים חדשים שזכו לשבחים רבים, לא נמצאות ברשימה. אפל, שהשיקה את השעון החכם שלה רק לפני כחודשיים, פספסה את הרבעון הראשון ולא מופיעה ברשימת המכירות.

  

מוצרי פיטביט מוצרי פיטביט

 

השוק עצמו עדיין צעיר וניתן להניח שאפל תזנק בתוצאות הרבעון השני למקום הראשון בזכות האפל ווטש. למרות זאת, IDC מציינת שהשוק שילש את עצמו בשנה האחרונה. FitBit, גרמין וסמסונג הכפילו כולן את היקף המכירות שלהן, כך שהן עדיין לא קרובות למיצוי הפוטנציאל.

 

אלו חדשות טובות במיוחד לסמסונג שכל המוצרים שלה הן שעונים חכמים מתקדמים ויקרים, כך שניתן להניח שבהיקף ההכנסות, נתח השוק שלה גדול משמעותית. הדבר גם מראה כי היצרנית הקוריאנית, שבעבר התקשתה לייצר מכירות של יותר ממאה אלף יחידות לשעונים החכמים שלה, רשמה הצלחה מסחרית נאה יחסית עם השעון החכם גיר S.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x