בלעדי לכלכליסט
מאחורי שעון העתיד של לנובו: לומוס מרחובות
החברה הישראלית פיתחה עבור לנובו מקרן מיוחד העוקף את בעיית המסך הקטן בשעונים החכמים. לנובו, שעד כה שיתפה פעולה בחשאי עם לומוס, חשפה את השעון המכונה Magic View וצפויה להוציא אותו לשוק בשנתיים הקרובות
לנובו הסינית, חברת המחשבים הגדולה בעולם, חשפה בסוף השבוע בכנס TechWorld בבייג'ינג את Magic View — שעון חכם שתצוגתו מוקרנת ישירות אל העין האנושית. המכשיר צפוי להגיע לשוק במהלך השנתיים הקרובות, לאחר שיעבור שיפורים טכניים ויקבל משוב מנסיינים, והוא מבוסס על שעון המוטו 360 של מוטורולה השייכת ללנובו.
- מסך ללא מסך: לנובו פיתחה שעון שמקרין את התצוגה אל תוך העין
- לנובו יוגה 3 פרו: אם רולקס היתה מייצרת לפטופים
- סמנכ"ל לנובו: ישראל - ממרכזי החדשנות החשובים בהייטק
ל"כלכליסט" נודע כי מאחורי הפיתוח עומדת החברה הישראלית לומוס (Lumus) הממוקמת ברחובות. החברה, שהוקמה עוד ב־2003, התמקדה עד כה בעיקר בפיתוח משקפיים חכמים ורכיבים עבורם. בשיחה עמו בכנס סיפר ד"ר יעקב אמיתי, מייסד לומוס וסמנכ"ל הטכנולוגיות, כי החברה שיתפה פעולה עם לנובו בחשאי זה כשנה וחצי כדי ליצור את אב הטיפוס של השעון.
"השעון שלך תמיד איתך, זה היתרון הגדול שלו", הסביר אמיתי את ההיגיון מאחורי הפיתוח. "אנחנו מנסים למקסם את היתרונות ולהעלים את החיסרון המרכזי, שהוא המסך הקטן". לדבריו, מטרתו של Magic Viewלא תהיה להציג סרטים שלמים, אלא לאפשר למשתמשים ניידים לראות תמונות וקטעי וידיאו בצורה נוחה ועשירה בפרטים.
כדי להגשים את המטרה הזאת שילבה לנובו ברצועת השעון מקרן מרובע שפיתחה לומוס, לצד המסך הרגיל. מבדיקה ראשונית שערכנו עולה כי השעון עדיין אינו נוח במיוחד ומצריך הסתגלות: המשתמש נדרש לקרב את פניו לשעון בזווית מסוימת כדי לצפות במקרן. ואולם, התמונה המתקבלת מספקת איכות מרשימה.
"אני הראשון שיודה שעוד יש מה לשפר", אומר פיטר הורטינוס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של לנובו, שנשאל אם הוא מצפה שהצרכנים אכן יאמצו את השעון בהיקף רחב. "ואולם, אילו היית רואה לפני 20 שנה אדם מדבר לעצמו בשדה התעופה, היית חושב שהוא משוגע. אם נצליח ליצור מוצר שימושי, תהיה מוכנות לאמץ אותו".
לצד פיתוח השעון החדש שוקלת לנובו לשלב את טכנולוגיית ההקרנה גם במוצרים סטנדרטיים יותר, דוגמת מחשבים או סמארטפונים וכיסויים עבורם.
מוטורולה חוזרת לישראל
בשורה נוספת מהכנס הנוגעת לישראל מתייחסת למוצרי המובייל של מוטורולה: לדברי אריק קאדור, האחראי בלנובו על אזור המזרח התיכון, הם יושקו בארץ ב־12 החודשים הקרובים. המותג יצא מישראל לאחר שגוגל רכשה את מוטורולה מוביליטי ב־2012 וסגרה את המרכז המקומי, ומכשירי החברה נמכרים מאז באופן לא רשמי.
לדברי קאדור, לצד הסמארטפונים עצמם תשיק החברה בישראל גם את מערכת מוטו־מייקר, המאפשרת ללקוחות להזמין מכשיר בעיצוב אישי. "אנחנו נכנסים למזרח התיכון במהירות האפשרית", אומר קאדור. "המשתמשים יוכלו להזמין את המכשירים בצורה מקוונת או דרך מגוון של קמעונאים". סמארטפון הדגל האחרון של מוטורולה, מוטו X מהדור השני שיצא בספטמבר, גרף שבחים באתרי הטכנולוגיה המובילים אם כי ספג ביקורת על איכות המצלמה וחיי הסוללה.
מתקדמים לווינדוס 10
בכנס TechWorld, שבו נכחו בכירים בתעשייה דוגמת מנכ"לי מיקרוסופט, אינטל ובאידו הסינית, הוצגו גם המחשבים שלנובו תשיק השנה. ביניהם ניתן למצוא את הלפטופים Z41 ו־Z51, שיושקו בחודש הבא וישלבו בתוכם את מצלמת התלת־ממד RealSense של אינטל, המאפשרת סריקת עצמים וזיהוי מחוות. לצדם נחשף הטאבלט העסקי ThinkPad 10 המגביל את זווית הצפייה בהתאם לרצון המשתמש, כדי למנוע מצב שבו אדם אחר מציץ לעבר המסך.
הדגמים יותאמו למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, ווינדוס 10. הם יכללו בין היתר את היישום REACHit של לנובו, המאפשר חיפוש קבצים קולי על בסיס קורטנה של מיקרוסופט.
הכותב היה אורח לנובו בסין