$
חדשות התקשורת

וינשטיין: "על חברות התקשורת להציע תעריף אחיד לכל לקוחותיהן"

היועץ המשפטי לממשלה הגיש עמדה בתביעה הייצוגית נגד נטוויז'ן, 012 סמייל, בזק בינלאומי ופלאפון החשודות שהפלו בין לקוחותיהן בתעריפים וקבע: "תפקיד הרגולטור הוא להגן על הצרכנים החלשים, אלו שאינם מודעים לאפשרות להתמקח"

אופיר דור 14:1413.05.15

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הגיש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב עמדה בתביעה הייצוגית נגד חברות נטוויז'ן, 012 סמייל, בזק בינלאומי ופלאפון, ובה ציין כי חברות התקשורת צריכות להציע תוכניות אחידות במחירים קבועים מראש, שקופים ומוצעים בצורה שווה לכלל המנויים ולא לקבוע תוכניות נפרדות לכל צרכן באופן חשאי.

 

התובעים, המיוצגים על ידי עוה"ד רונן הורביץ, גור אוזן וירון אלון ממשרד הורביץ, אבן, אוזן ושות', טוענים שהחברות נוקטות כיום מדיניות מכוונת של אפליית מחירים בין לקוחות בניגוד לתנאי הרישיון שלהן. התובעים הציגו מאות הקלטות של שיחות עם נציגי שירות של החברות הנתבעות המדגימות כי לקוחות שונים זוכים למחיר אחר לפי גחמות של נציג שירות או כתלות במשא ומתן שהם מנהלים.

 

בעמדתו נותן היועץ המשפטי רוח גבית לתובעים וקובע כי על הרגולציה הצרכנית מוטל "להגן במיוחד על הצרכנים החלשים, אשר אפשר כי אינם מודעים מלכתחילה לאפשרות המיקוח או שאינם כשירים להפעילה בצורה יעילה".

 

מימין: מנכ"ל פרטנר חיים רומנו,  מנכ"ל פלאפון גיל שרון ומנכ"ל סלקום ניר שטרן מימין: מנכ"ל פרטנר חיים רומנו, מנכ"ל פלאפון גיל שרון ומנכ"ל סלקום ניר שטרן צילומים: אוראל כהן, נמרוד גליקמן

 

וינשטיין מוסיף: "ככלל, ככל ששוק פועל על פי נורמה של תמחור אישי במשא ומתן, הוא מתרחק מהמטרה של הצגת המחיר ובעצם הופך אותה ללא רלבנטית באופן העלול ליצור פגיעה בתחרות ובצרכן".

 

החברות הנתבעות טענו כי ניהול משא ומתן מול מנוי הוא עובדה ידועה ומקובלת ואינה פעולה שנעשית בסתר.

 

עמדת היועץ המשפטי דומה לחוות הדעת שהגיש משרד התקשורת שלפיה הוראות הרישיון של החברות אינן מתירות להן לנהל מו"מ פרטני על כל לקוח בהתאם ליכולת המיקוח שלו.

 

וינשטיין מקבל כי חברות הסלולר וספקיות האינטרנט מציעות תעריפים שונים ללקוחות מסגמנטים שונים כמו חיילים או סטודנטים, אך כשחברה קבעה תנאים לאוכלוסייה מסוימת, עליה להבטיח כי אלו יהיו זמינים, ברורים ושקופים לכלל המנויים ולמצטרפים החדשים, ואין היא רשאית להציע אותם רק לחלק מהלקוחות.

 

לעמדת היועץ המשפטי יכולות להיות השלכות עתידיות בדיונים על אודות מעניקות שירות שאינן בתחום התקשורת.

 

עו"ד ירון אלון הגיב: "בעקבות עמדת היועץ המשפטי ומשרד התקשורת והראיות שהוצגו בתיק, אפשר לקוות שבית המשפט יאסור על ספקיות התקשורת להפלות בין לקוחותיהן, אפליה אשר עשויה להגיע עד כדי עשרות אחוזים מהמחיר החודשי, ויורה על השבת הכספים שנגבו ביתר מאותם לקוחות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x