הדיילי צוקרברג יצא לדרך: פייסבוק השיקה שירות חדשות
הרשת החברתית תפרסם במסגרת מיזם Instant stories מאמרים מהגרדיאן, הניו יורק טיימס, מאתר באזפיד ואחרים בתוך הפיד. כך ניתן יהיה לצרוך תכני חדשות גם בלי לצאת מאפליקציית פייסבוק
פייסבוק השיקה את מיזם התוכן החדשותי שלה, Instant Stories, שנועד לספק למשתמשי הרשת החברתית חוויה מהירה וחלקה יותר של צריכת אייטמים ומאמרים מאתרים כגון הניו יורק טיימס, באזפיד והגארדיאן. האייטמים יופיעו מעתה כחלק אינטגרלי מהפיד בעת הצפיה בהם על גבי מסך הסמארטפון.
- פייסבוק מודה: אנו מציגים לשמאלנים פוסטים ימניים, אך לא להיפך
- סלבריטאים יקרים, הגיע הזמן שתברחו מפייסבוק ומטוויטר
- יורדים כיתה: כשפייסבוק ומעצמות ההייטק משתלטות על בתי הספר
בשלב ראשון יפעל השירות החדש על גבי גרסת האייפון של פייסבוק בלבד ויקיף מספר מצומצם של מאמרים משורה של אתרי תוכן.
"אנשים משתפים מאמרים רבים בפייסבוק, בעיקר בגרסת המובייל, אבל זמן הטעינה של המאמרים הללו עומד על שמונה שניות בממוצע - סוג התוכן האיטי ביותר לצריכה בפייסבוק", כתבה החברה בפוסט ההשקה של המיזם. הבעיה, אומרים בפייסבוק, טמונה בצורך לצאת מהאפליקציה ולפתוח את הלינק מתוך אתרי ספקיות התוכן בדפדפן, והפתרון הוא הפורמט החדש, שאמור להיות מהיר פי עשרה.
מאמרים הכלולים בתוכנית, בין אם הופיעו בפיד לאחר ששותפו על ידי יוצרי התוכן עצמם או על ידי משתמשים שנתקלו במאמר במקום אחר, לא ישלחו את המשתמש לדפדפן אלא ייפתחו בפורמט מורחב בתוך האפליקציה. הם יציעו לאתרי החדשות כלים להעשרת התוכן כגון תמונות ברזולוציה גבוהה שניתן להגדיל, שילוב קטעי וידאו ואודיו בתוך המאמר, מפות אינטראקטיביות ואפשרות לבצע לייק או להגיב לחלקים ספציפיים בכתבה. יצרניות התוכן יוכלו לעצב ולמתג את התכנים שלהן כך שיובדלו באופן ברור מאלו של היצרניות האחרות.
הזדמנות לרווח מפרסומות
ספקי התוכן, אומרת פייסבוק, יוכלו להציג פרסומות משלהם בתוך המאמרים ולשמור את כל ההכנסות לעצמם (בניגוד מוחלט למצב עד כה, בו פייסבוק בלבד הרוויחה מהצגת פרסומות בפלטפורמה) או להתחבר לרשת הפרסום Audience Network של החברה ולהתחלק איתה בהכנסה (70% ליצרנית התוכן ו-30% לפייסבוק), לצד שימוש בכלים לניטור הטראפיק כמו אלו של קומסקור.
בשלב זה התוכנית סגורה לספקיות תוכן נבחרות בלבד, תשע במספר, שכוללות מלבד הטיימס, באזפיד והגארדיאן גם את CNN, נשיונל ג'אוגרפיק, NBC ניוז, ה-BBC, האטלנטיק ואת השפיגל והבילד הגרמניים. בתחילת הדרך הן צפויות להציע רק חלקן קטן מהמאמרים בפורמט זה, כדי לבחון את האפקטיביות שלו עבורן בזהירות ולהמנע מפגיעה חדה מדי בכניסות לאתריהן ולאפליקציות העצמאיות שלהן. פייסבוק, לטענת החברה, לא תתן למאמרים אלו יתרון מיוחד בהצגה בפיד.