חקירה בארה"ב: האם אפל הופכת למונופול מוזיקה דיגיטלית?
נציבות הסחר הפדרלי בוחנת את פעילות אפל בתחום שירותי הזרמת המוזיקה, לאור כוונת החברה להשיק שירות סטרימינג שמבוסס על Beats Music - שביכולתו לשנות את מבנה תעשיית המוזיקה במדינה
נציבות הסחר הפדרלי של ארה"ב (FTC) החלה בחקירה ראשונית במטרה לבדוק האם אפל מנצלת את מעמדה הדומיננטי של iTunes כחנות המוזיקה הגדולה בעולם על מנת לפגוע בפעילותם של שירותי מוזיקה מתחרים דוגמת ספוטיפיי. כך, לפי דיווח של סוכנות בלומברג.
לדברי מקורות המקורבים לנושא, החקירה נפתחה בין השאר בעקבות הערכותה של אפל להשקת שירות מוזיקה בסטרימינג משלה, שיתבסס על שירות Beats Music שרכשה החברה כחלק מהעסקה לרכישת יצרנית אוזניות הפרימיום ביטס. לפני כחודש דווח שאפל פנתה למספר אמנים בולטים בבקשה שיעבדו באופן בלעדי עם השירות שלה.
קראו עוד בכלכליסט:
- Tidal זורם לישראל: שירות הסטרימינג של ג'יי זי זמין בארץ
- הכל זורם, חוץ ממשחקים: OnLive, הבטחת הגיימינג שלא התממשה
- טוויטר מנסה לגנוב את הסלבריטאים מ-Meerkat הישראלית
אייטיונס של אפל
כעת, מדווחת בלומברג, חוקרת ה-FTC האם הפעילות של אפל בתחום תשנה את האופן שבו לייבלים עובדים עם שירותי סטרימינג, למשל באמצעות פגיעה במסלולים חינמיים נתמכי פרסומות במטרה לדחוף גולשים למסלולי פרימיום בתשלום. החקירה נמצאת עדיין בראשיתה, ומקורות בכירים בתעשיית המוסיקה אמרו שאפל לא הציגה להם דרישות מסוג זה.
אפל, ה-FTC ושלושת חברות המוזיקה הגדולות, יוניברסל מיוזיק גרופ, וורנר מיוזיק גרופ וסוני מיוזיק אנטרטיינמנט, לא הגיבו לפרסום.