מנכ"ל משרד התקשורת: "אם בזק תפריע לרפורמת הטלפוניה נפעיל נגדה סנקציות"
אבי ברגר, מעמיד אולטימטום לבזק בדרישה להסדרת השוק הסיטונאי בטלפוניה עד ה-27 בחודש: "בזק מחזיקה את המנויים כשבויים, זו התנהגות קלאסית של מונופול"; בחברה מעדיפים להמתין להכרעת בג"ץ
- בזק: ירידה של 5.3% בהכנסות ל-9.05 מיליארד שקל - 100 אלף מנויי אינטרנט חדשים
- חודש לרפורמה: רק 7,500 מנויים התניידו לחבילות אינטרנט משולבות
- המדינה מגיבה לעתירת בזק לבג"ץ: "שירותי החברה מאופיינים ברווחיות חריגה"
בשיחה עם "כלכליסט" אומר אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת כי בזק מוכרת כיום טלפון ביתי ב-63 שקלים בממוצע ואינטרנט ב-80 שקלים בממוצע, כך שהיא מכניסה כ-150 שקלים בממוצע למנוי. "אנחנו מעריכים את התמחור הריאלי של הטלפון והאינטרנט בכ-50 שקלים . כלומר, יש כאן מרווח של 100 שקלים לתחרות. בזק מחזיקה את המנויים שבויים וזו התנהגות קלאסית של מונופול ולכן החלטנו להיות מאוד אגרסיביים. מה שחשוב לנו שיהיה תחרות בטלפוניה לעם ישראל", אמר ברגר.
ברגר הוסיף כי אם בזק לא תיענה לדרישות משרד התקשורת ייזום שולחן עגול עם כל חברות הטלפוניה במטרה להגדיר את הממשק האלקטרוני הדרוש לחיבור לבזק. "אם בזק תמשיך לעמוד בסירובה אנחנו מתכוונים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו לרבות קנסות כספיים משמעותיים".
בזק טוענת שאין ביכולתה לספק גישה למתג התקשורת שלה מאחר והוא מתג סגור ובכך למעשה לא ניתן לפתוח את שוק הטלפוניה לתחרות. במכתב ששלח ברגר, הוא אומר שלטענת בזק אין כל שחר והציע מספר פתרונות המאפשרים גישה למתג.
בבזק מסרו כי הם מצפים שמשרד התקשורת ימתין לדיון שנקבע בבג"ץ ולא יקבל החלטה פזיזה בעניין. "היינו מצפים שהפתרונות יוצגו בפנינו לפני שהוא מציג אותן כעובדות בפני השוק. בזק משתפת פעולה עם רפורמת השוק הסיטונאי ותמשיך לעשות כן אבל צריך להכיר במגבלות הטכנולוגיות הקיימות".
משרד התקשורת הציע שלושה פתרונות טכנולוגיים אפשריים לבזק כאשר בין הפתרונות מוצע שימוש במספרי צל, בדומה למנוי הכשר של האוכלוסיה הדתית ואחרים, המאפשרים להערכת משרד התקשורת לבזק לעמוד בדרישת משרד התקשורת לפתוח את שוק התקשורת הסיטונאי לטלפוניה כבר ב-17 למאי.
במכתב טוענים במשרד התקשורת שלנוכח העובדה שמתג זה הותקן ב-1998 הרי שבכל מקרה בזק חייבת להחליפו בהקדם ולכן טענותיה לגבי היותו סגור אינן רלוונטיות.