מנכ"ל סוני: הפסדנו במלחמת הסמארטפונים
קזואו היראי הודה כי החברה היפנית לא מצליחה לצמוח בקצב משמעותי בשוק המובייל - ועשוי לצמצם את פעילות סוני בתחום. לפי הערכות, עד סוף השנה יגיעו הפסדי חטיבת הסמארטפונים והטאבלטים של החברה לכשלושה מיליארד דולר
- VAIO קמה לתחייה: הציגה מחשב וטאבלט יוקרתיים
- פסילה אחרונה: ענקיות הגיימינג היפניות משחקות על חייהן
- דו"ח סוני: הרווח הנקי זינק, אך החברה עדיין בצרות
נראה כרגע כי האסטרטגיה של סוני בתחום הסמארטפונים תתמקד בצמצום היקף הפעילות שלה. החברה כבר הפחיתה מתקציב השיווק שלה, פיטרה כאלף עובדים בחטיבה, יצאה מהשוק הסיני והודיעה כי תצמצם את היצע המכשירים החדשים שלה והתמקדות במכשירי פרימיום. הצמיחה בהפסדים נובעת מהקושי של החברה להתמודד עם הגל החדש של יצרניות הטלפונים הסיניות, כגון שיאומי, שמציעות מכשירים מתקדמים במחירים זולים במיוחד. זאת, למרות שהמכשירים של סוני מציעים טכנולוגיה מאוד מתקדמת בתחום התצוגה, האודיו והצילום.
אנליסטים מעריכים כי ב-2014 וב-2015 החטיבה תפסיד כשלושה מיליארד דולר, החלק הארי של הפסדי החברה היפנית הכושלת. החברה גם נפלה למקום העשירי ברשימת יצרניות הסלולר העולמיות, ומכרה בסך הכל 41 מיליון מכשירים ב-2014 - מתחת ליעד החברה שעמד על 50 מיליון יחידות.
סוני לא הכריזה על מכשיר חדש בסדרת Xperia בתערוכת CES האחרונה בלאס וגאס, כפי שעשתה בשלוש השנים האחרונות – מה שמסמן שהחברה מורידה הילוך בקצב רענון המכשירים שלה. בעבר, החברה הוציאה מכשיר חדש מדי חצי שנה כדי לנסות ולהגדיל את נתח השוק שלה. היראי אמר כי החברה לא תנסה יותר להגדיל את נתח השוק שלה בתחום הסמארטפונים. "אנחנו נתמקד ביצור הכנסות והשקעה ברווחיות" אמר והסביר כי כל חטיבה בחברה תקבל חופש פעולה גדול יותר בעתיד.
מתנערים מהנכסים שגוררים הפסדים
סוני פועלת למכור ולסגור את כל הנכסים השוליים או המפסידים שלה. בשנה האחרונה החברה מכרה חלק נכבד משטחי הנדל"ן והמשרדים שלה, את חטיבת המחשבים האישיים שלה, את חטיבת משחקי המחשב שלה וסגרה את שירות המוזיקה Music Unlimited. לפי דיווחים נפרדים, היא אפילו שוקלת למכור את חטיבת הטלוויזיות שלה, המזוהה כמוצר פורץ הדרך שלה.
תחת זאת, סוני תתמקד בחטיבות הרווחיות שלה, כגון חטיבת החיישנים והצילום וקונסולת הפלייסטיישן. היראי אמר כי בעקבות תוכנית הרה-ארגון, סוני מתכוונת לרשום רווח תפעולי של 4.2 מיליארד דולר ב-2018. לשם השוואה, את שנת 2014 הפיסקלית, שתסתיים במרץ הקרוב, החברה אמורה לסיים עם הפסד תפעולי של כ-2 מיליארד דולר.