ces 2015
HP מציגה מסך מחשב הולוגרפי
המסך מתבסס על ממשק המופעל על ידי סטיילוס ומשקפי מציאות מדומה שמאפשרים לשלוט במה שמוקרן עליו. קהל היעד של המערכת הוא השוק הארגוני וב-HP מקווים למשוך מפתחים שימצאו עניין בטכנולוגיה החדשה
HP הודיעה היום (ב') כי היא תשיק במהלך ה-CES מסך מחשב בעל יכולת תצוגה הולוגרפית. המסך יתבסס על טכנולוגיה שפותחה בשיתוף zSpace המתמחה בפיתוח טכנולוגיות מציאות מדומה ורבודה. HP תשיק את המסכים במסגרת סדרת מוצרים חדשה שתכלול מסכים בעלי רזולוציות 4K, 5K בגדלים שונים וכן מסכים קעורים.
- מהמנוע ועד למושבים: HP חשפה טכנולוגיה שמאפשרת הדפסת 3D של מכונית
- רשמית: HP מתפצלת לשתי חברות, תפטר עוד 5,000 עובדים
- HP :Sprout ממציאה מחדש את המחשב השולחני
השימוש במסכים מתבצע בעזרת משקפי תלת ממד המזכירים את אלה שמשמשים לצפייה בסרטים וכן בסטיילוס. ניתן על ידי הסטיילוס לתפעל אלמנטים המוקרנים על המסך, תכונה שימושית מאוד עבור תחומים כגון עיצוב, תיב"ם והדרכה. הטכנולוגיה החדשה נקראת Vzr וצפויה להופיע בחנויות באביב הקרוב בארה"ב.
המסך הראשון שיושק יתבסס על רזולוציית Hd2, זאת הכפלה של הפרדת HD רגילה וגודלו 23.6 אינץ'. בין שאר התכונות הוא יכלול ממשק משתמש מיוחד, סטיילוס המאפשר לשלוט, לסובב ולהגדיל עצמים, וכן יכולת לשתף את התמונה עם מסכי מחשב רגילים בדו ממד.
טכנולוגיות מציאות מדומה, רבודה ומועצמת תפסו תאוצה בשנה האחרונה מאז עסקת הענק של רכישת אוקולוס בידי פייסבוק. גורמים רבים בתעשייה מסכימים כי מדובר בטכנולוגיה שתהפוך לנפוצה בשנים הקרובות. ואולם הקושי העיקרי כיום הוא בגיוס מפתחים שיספקו אפליקציות שיוכלו למנף את היכולות האלה.
הטכנולוגיה בחסדי המפתחים
ב-HP הבינו זאת היטב והחברה מנסה לגייס מפתחים לטובת הטכנולוגיה החדשה. עד כה מקווים בחברה שמפתחי אפליקציות למגזר הבריאות ומגזר ההדרכה והעיצוב כגון אוטודסק (יצרנית אוטוקאד) יתאימו את המוצרים שלהם למסכים החדשים. עד כה האפליקציות שמשמשות להדגמה סופקו על ידי השותפה ZSpace.
הטכנולוגיה החדשה אם כן מספקת פתרון מעניין בתחומים רבים, אך למרות זאת נראה ש-2015 עדיין לא תהיה השנה בה נתחיל לראות מוצרים מעין אלה מעבר לשווקים ספציפיים. רוב הסיכויים שהמחירים (שעדיין לא נחשפו) יעמידו את כדאיות הרכישה בסימן שאלה עבור לקוחות רבים, מה שעלול לעכב את ההחדרה ולצמצם את הכדאיות עבור HP.
HP יזמה שורה של השקות בשנה האחרונה והציגה מספר לא קטן של טכנולוגיות חדשות בתקווה להצעיר את התדמית שלה בעיני הקהל. הדפסה תלת ממדית, מקלדות וירטואליות, מחשבים מבוססי אנדרואיד וכרום OS, כל אלה הינם מוצרי נישה. אך אלה מוצרים שצפויים בשלב מסויים בעתיד לחדור לשוק באופן שוטף.
אם ניקח בחשבון שהחברה עומדת בפני פיצול לשתי ישויות עסקיות נפרדות, אחת לשוק הארגוני ואחת לשוק הפרטי ושהיא עדיין לא השלימה את תוכנית הארגון מחדש שלה, לא ברור כמה אורך נשימה היא תעניק לקו מוצרים ניסיוני. כך שעם כל הרצון הטוב והעניין שמסכים הולוגרפיים מעוררים - הסבירות לראות אחד כזה במשרד שלכם או בסלון ביתכם הוא כרגע די קלוש.