בקרוב תוכלו להבדיל בין דגמי מכשירי סמסונג השונים
החברה החליטה לצמצם בשליש את ליין המוצרים שלה כדי לצמצם הוצאות תפעול ושיווק ב-2015. עד כה, השיקה סמסונג עשרות דגמי טלפונים בכל שנה, שחלקם היו דומים למדי ואף התחרו זה בזה על כיסו של הצרכן
- עסקת ענק: סמסונג תייצר את מעבדי האייפונים והאייפדים הבאים
- סמסונג Beyond: הטכנולוגיה שתאפשר לך לצפות בכל משחק מהפרקט
- סמסונג Flow: לפתוח מייל בסמארטפון, להמשיך לקרוא בטאבלט
בעוד שאפל משיקה רק לכל היותר שני דגמי סמארטפון חדשים בשנה, ובכל זמן נתון משווקת לא יותר מארבעה דגמים שונים, סמסונג נקטה עד עתה באסטרטגיה כמעט הפוכה: החברה משיקה מספר עצום של דגמי סמארטפון, בכל דרגות המחיר ובמגוון אופציות, פעמים רבות אף כאלו שיכולים להתחרות אחד בשני.
אף שאסטרטגיה זו סייעה בידי החברה להפוך ליצרנית הסלולר הגדולה בעולם, עלותה הגבוהה החלה לתת אותותיה במכירות. בפרט, מספר רב של דגמים מקשה על בניית פסי ייצור יעילים ועל הוזלת עלויות - זול בהרבה לייצר מיליון סמארטפונים מדגם אחד, מאשר לייצר חצי מיליון משני דגמים. גם הנתח של סמסונג בשוק הסמארטפונים סבל מכך וצנח מ-35% בשנה שעברה ל-25% בלבד כעת, לפי נתוני Strategy Analytics.
כעת משנה סמסונג כיוון, וכחלק ממאמץ צמצום העלויות תקצץ משמעותית את מספר הדגמים החדשים שהיא משווקת. האסטרטגיה נחשפה במצגת שערך היום מנהל קשרי המשקיעים של החברה, רוברט יי, ובה הצהיר שבמהלך 2015 מתכוונת סמסונג לחתוך ב-25% עד 33% את מספר דגמי הסמארטפונים שהיא מייצרת. במקביל, צפויה החברה לעלות משמעותי את היקף הייצור של הדגמים הנותרים, מתוך תקווה שהמהלך יאפשר לה להוזילי את עלויות אותם דגמים ולהתחרות בצורה טובה יותר ביצרניות הסיניות.