$
מכשירים ומדריכים

חדשות רעות לגוגל: המפתחים נוטשים את משקפי גלאס

9 מתוך 16 החברות שהשקיעו בשנה האחרונה בפיתוח יישומים למשקפיים החכמים ביטלו את הפרויקטים. הסיבה: מגבלות המוצר וחוסר עניין בולט מצד הצרכנים. "אתם גוגל היתה מוכרת 200 מיליון יחידות, זה היה אחרת. כרגע אין שם שוק", אמר אחד המפתחים

נמרוד צוק 10:4616.11.14
אם המפתחים נוטשים את גוגל גלאס? תחקיר של רויטרס שפורסם אתמול חשף כי תשע מתוך 16 חברות שעבדו בשנתיים האחרונות על אפליקציות למשקפיים החכמים של גוגל חדלו מהעבודה על הפרויקטים - בשל חוסר עניין מצד קהל הלקוחות או בגלל מגבלות הפלטפורמה.
שלושה מפתחים נוספים מתוך הרשימה המשיכו לפתח אפליקציות למשקפיים, אבל נטשו את העבודה על פרויקטים לצרכנים פרטיים לטובת אפליקציות שמיועדות לשימושים עסקיים. ביוני האחרון השיקה גוגל תוכנית בשם "גוגל גלאס למקום העבודה" שנועדה לעודד פיתוח יישומים עסקיים, מהלך שעורר הערכות כי החברה מתכננת להשקיע את עיקר מאמציה בכיוון הזה ולא בשוק הצרכני, בעקבות תחזיות לא חיוביות לגבי סיכוי ההצלחה של המוצר בקרב משתמשים פרטיים.

 

משקפי גוגל. הקהל לא מתלהב משקפי גוגל. הקהל לא מתלהב צילום מסך: youtube

 

"אם גוגל היתה מצליחה למכור 200 מיליון זוגות אז זה היה נראה אחרת. כרגע אין שם ממש שוק", אמר לסוכנות הידיעות מנכ"ל חברת המשחקים ליטל גאי, שהשעתה את פיתוח הפרויקטים שלה עבור המשקפיים וכעת בוחנת כיוונים אחרים, דוגמת קסדת המציאות המדומה אוקולוס ריפט. גם טוויטר הורידה לאחרונה את האפליקציות שלה מחנות האפליקציות של הפלטפורמה.

 

סרגיי השאיר את גלאס באוטו

 

אינדיקציה נוספת לנסיגה של גוגל מהדחיפה האגרסיבית של גוגל גלאס לשוק אפשר היה למצוא באירוע מתוקשר בשבוע שעבר בסיליקון ואלי, אליו הופיע מייסד החברה סרגיי ברין ללא המשקפיים, לאחר שבמשך שנתיים הקפיד להגיע לכל אירוע כשהוא מרכיב אותם. לעיתונאים שהיו במקום ושאלו אותו לפשר השינוי ענה ברין כי שכח אותן ברכב. בנוסף, שורה של בכירים בגוגל שעסקו בפיתוח גוגל גלאס עזבו בחודשים האחרונים, בהם המפתח המוביל בבאק פרוויז, מנהל הנדסת האלקטרוניקה אדריאן וונג ומנהל קשרי המפתחים אוסאמה אדאמי. לפני מספר שבועות פירקה החברה את צמד האסדות הצפות שהיו אמורות לשמש כמרכזי הדגמה ומכירה עבור המשקפיים - לטענתה, בשל קשיים בירוקרטיים והחלטה להסתפק בחללי תצוגה סטנדרטיים.

 

משקפי גוגל בתצוגת אופנה בארה"ב משקפי גוגל בתצוגת אופנה בארה"ב

 

מרבית השחקניות המרכזיות, עם זאת, ממשיכות לפתח את האפליקציות שלהן למשקפיים, וכעת יש כבר 100 מהן בחנות. גוגל ממשיכה להעסיק מאות עובדים בפרויקט וגייסה לאחרונה את אייבי רוס, מנהלת בולטת בעולם האופנה שעבדה אצל קלווין קליין, להובלת הצד העיצובי של המוצר. מספר המשתמשים בתוכנית הפיילוט עומד כיום על עשרות אלפים. החברה טרם פרסמה תאריך רשמי לשחרור הגרסה המסחרית של המשקפיים, השקה שהיתה אמורה להתרחש עוד השנה על פי הצהרותיו של ברין, וכפי הנראה תידחה ל-2015.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x