מין מזדמן במובייל: טינדר חשפה נתוני שימוש
אפליקציית הפיק-אפ הפופולרית הודיעה כי יש לה 50 מיליון משתמשים שמדפדפים במיליארד תמונות ביממה. נשים מבלות יותר זמן מגברים בטינדר, אך גם הרבה יותר בררניות
טינדר היא אפליקציית פיק-אפ ומין מזדמן מבוססת מיקום שמאז הושקה לפני שנתיים הפכה לפופולרית מסוגה במערב. עתה מתפרסמים נתונים רשמיים על שיעור ואופי השימוש בה.
- טינדר תתחיל להציע שירות בתשלום מהחודש הבא
- בין סקס לכסף: האם טינדר שווה מיליארד דולר?
- נחשפה פרשת הטרדה מינית בצמרת טינדר
לפי דיווח של הניו יורק טיימס, לאפליקציה יש כ-50 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אשר מדפדפים במיליארד דייטים פוטנציאליים מדי יום. המשתמש הממוצע נכנס לאפליקציה 11 פעמים ביום ומבלה בה כשעה עד שעה וחצי בסך הכל. נשים מבלות יותר זמן מגברים באפליקציה בכל שימוש (ממוצע של 8.5 דקות לעומת 7.2). ומי מסמן יותר ימינה? גברים כמובן: הגבר הממוצע מגלה עניין ב-46% מהנשים שמוצגות לו, פי 3 מהאישה הממוצעת.
ההצלחה של טינדר נשענת על חידוש מעניין בתחום ההיכרויות ברשת; בעוד שירותים מתחרים כ-eHarmony או OKCupid מתגאים באלגוריתם שמסוגל לנבא היווצרות מערכת יחסים, טינדר בחרה להתמקד בפגישה, היכרות ומין. זאת, לאור העובדה שהמראה החיצוני הוא עדיין מוקד המשיכה הראשוני הבולט ביותר בעת היכרות בין אנשים. "מתי בפעם האחרונה נכנסתם לפאב ומישהו אמר לכם 'סילחו לי, תוכלו למלא את השאלון הזה כדי שאשדך לכם אנשים?" אמר לטיימס שון ראד, מנכ"ל טינדר וממייסדי החברה. "לא ככה אנחנו חושבים על היכרויות בעולם האמיתי". בעוד שיישומי פייסבוק כ-Are you Interested עשו זאת עוד ב-2008, השילוב של שירותי מיקום הוא שהביא את המודל של היכרות על בסיס תמונה בלבד לעולם המובייל.
אחד מסוגי המשתמשים הנפוצים בטינדר הם תיירים, אשר מחפשים דייט זריז במקומות חדשים אליהם הגיעו. טינדר יודעת זאת היטב וצפויה להשיק בחודש הבא שירות בתשלום, שיאתר מועמדים פוטנציאליים עוד לפני הגיע המשתמש ליעדו ויכלול כנראה תוכן או מידע נוסף בתחום התיירות והתחבורה, עדיין לא ברור באיזה מבנה.