משתמשים מתלוננים על תקלות וחיובים שגויים באפל Pay
מאות מלקוחות בנק אוף אמריקה טענו ששירות התשלום הסלולרי של אפל חייב את חשבונם פעמיים כשרכשו מוצרים. הבנק הודה בטעות וצפוי לפצות את הרוכשים. זאת, רק ימים ספורים לאחר השקת השירות
לפי דיווח של The Verge, מאות מלקוחות בנק אוף אמריקה טענו שרכישות שביצעו בשירות אפל פיי עברו חיוב כפול. נדיר שהשקות שירותים מקוונים נרחבים כל כך (220 אלף חנויות, במקרה של אפל פיי) עוברות בצורה חלקה לחלוטין. ואולם, נראה שאפל אינה יוצאת דופן במקרה זה.
לקוחות שהשתמשו בשירות התשלום של ענקית הטכנולוגיה טענו כי החשבון שלהם חויב פעמים - פעם אחת ברכישה עצמה ופעם נוספת, כנראה בעת הקישור בין הפעולה שבוצעה באייפון ובין מסד הנתונים של הבנק.
סוכנות בלומברג טענה כי שורש התקלה בבאג תוכנה, שהשפיע על לקוחות בנק אוף אמריקה - טענה שאומתה בידי אפל. הבנק מיהר להודיע כי יפצה את המשתמשים על החיובים המיותרים. כתבת של הוול סטריט ג'ורנל דיווחה אתמול (ד') על תקלה אחרת, שאבחנה בעת ניסיון לרכישה מקוונת. עדיין לא ידוע אם מדובר בתקלה נקודתית או במשהו שפגע במשתמשים נוספים. תקלה נוספת שדווחה בבלוג 9To5Mac המסקר את מוצרי ושירותי אפל נוגעת לתצוגת כרטיסי האשראי באפליקציית התשלום עצמה. לפי דיווחים שהגיעו לבלוג, גולשים טענו שכרטיסי האשראי שמוצגים להם שגויים. התקלה מקשה על מעקב אחר רכישות וחיובים - אך היקפה לא ידוע.
לשלם בקלות עם האייפון
אפל פיי הוא שירות התשלום הסלולרי הפשוט בעולם. המבנה שלו שקוף לחלוטין למשתמש, שצריך להזין רק מספר אשראי וטביעת אצבע כדי להתחבר אליו. רשתות גדולות כמייסי'ס, מקדונלד'ס וטויז אר אס הציבו בסניפיהן התקני סליקה יעודיים אליהם צריך להצמיד את האייפון כדי לשלם בעבור מוצרים. עדיין לא ידוע מה רכשו הלקוחות שסבלו מחיוב כפול אך כנראה שאפל ובנק אוף אמריקה לא ימהרו לחשוף את המידע הזה כדי שלא לטרפד את השקת השירות - שעד כה הוגדרה כהצלחה.
השירות זמין במכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס ובמכשירי האייפד האחרונים (בהם ניתן לרכוש מוצרים ושירותים ברשת בלבד, בשל היעדר שבב NFC מובנה). בשלב זה הוא מוצע בארצות הברית בלבד. עדיין לא ידוע אם ומתי יגיע השירות לאירופה או לישראל.
השירות נחשף לפני כחודש, עם השקת האייפונים האחרונים של אפל, במהלך שהפתיע את המדיה הטכנולוגית העולמית. לפי הערכות, חברות גדולות רבות צפויות לשתף פעולה עם אפל במיזם, מה שעשוי לדחוף קדימה את תחום שירותי התשלום המקוונים בכללו.