$
הייטק והון סיכון

YouAppi גייסה 3 מיליון דולר בהובלת קרן גלילות

החברה פיתחה טכנולוגיה להמלצות תוכן באפליקציות, שמציגה נתוני המרה טובים באתרי מכירה. עד כה, שולבה טכנולוגיית YouAppi בקמפיינים של אמזון, נטפליקס ואחרות

אסף גלעד 15:0322.10.14

חברות ענק ישראליות כקונדואיט ואאוטבריין מגלגלות מיליארדי דולרים על בסיס עיקרון פשוט: המלצות על תוכנות אנטי וירוס, תוכנות תרגום ומשחקי מחשב. אבל הן לא הצליחו לשכפל את היכולות הללו לעולם המובייל, ושוב, הסטארט-אפים הם אלה שמביאים את התשובה.

אחת החברות הישראליות שהרימה את הכפפה של המלצה על אפליקציות מובייל היא YouAppi שהכריזה אחר הצהריים (ד) על גיוס של 3 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון (A). בסבב משתתפת גלילות קפיטל, שהשקיעה בחברה 2.1 מיליון דולר עד כה ומצטרפים אליה משקיעים חדשים: 2B אנג'לס של משפחת חשין וקרן פלינט הרוסית שביצעה בארץ מספר השקעות בחברות כגון אנידו ו-Appsee.

 

לאחר הסבב יעמוד סך ההון שגייסה החברה מרעננה על 5.1 מיליון דולר. הגיוס חל בתקופה בה צומח מספר הלקוחות והשותפים של YouAppi וכן בפתיחה של משרדי מכירות בניו יורק, סן פרנסיסקו ומדריד. כיום מועסקים בחברה 20 עובדים ובכוונתה להרחיב את נוכחותה בארה"ב.

 

YouAppi YouAppi

 

YouAppi, של היזמים משה וקנין ועופר גרנט מציעה לאתרי תוכן סלולריים - ובהם ספורטס אילוסטרייטד, CNN, טיים וקרייגסליסט - אפשרות לשבץ המלצות על אפליקציות חינמיות ולהתחלק בהכנסות מהפצתן. בין היתר, חברו ל-YouAppi אמזון שמפרסמת את אפליקציית קינדל, אתר המלונות Hotels.com, שירות הסטרימינג נטפליקס וענקית הקמעונאות JC Penny.

 

מלבד המלצה על אפליקציות, YouAppi מצגיה עצמה כאמצעי חדש לרתימת הקוראים לאתר התוכן, שישאיר אותם בו זמן רב יותר ויעודד אותם לעשות בו שימושים נוספים. מהצד השני משרתת החברה את בעלי האפליקציות שרוצים להגיע למשתמשים איכותיים שניתנים לפילוח, וזו הסיבה ש-YouAppi פונה בעיקר למפרסמים יוקרתיים בעלי מותגים גדולים, ולא ל"זנב הארוך" של התחום.

 

יחס המרה גבוה

 

בניגוד לטכנולוגיות פולשניות יותר שמותקנות על המכשיר, נותרת הטכנולוגיה של YouAppi ברשת כחלק מהתוכן שבאתר: קראתם כתבה על הארי פוטר? תקבלו המלצה על אפליקציית קינדל ממנה ניתן לרכוש את הספר הדיגיטלי. בכך היא מזכירה את מודל ה-native ads של טאבולה ואאוטבריין ולכן שיעור ההמרה שלה נחשב גבוה יותר, כ- 10-15% לעומת שיעור המרה של 1-1.5% באתרים ללא טכנולוגיית המלצה.

 

משה ועקנין וגור לביא, מייסדי החברה משה ועקנין וגור לביא, מייסדי החברה צילום: עמית שעל

 

בנוסף להתאמה תוכנית, מבצעים ב-youAPPi ניתוח דפוסי התנהגות כדי להתאים את ההמלצות לתחומי העניין של המשתמש. הטכנולוגיה תציג לכל משתמש תפריט שונה של אפליקציות להורדה ותדע אילו אפליקציות הוא הוריד ואילו אתרים הוא אוהב. בנוסף, הטכנולוגיה מבצעת פילוח דמוגרפי של המשתמשים ומקישה על התנהגויות של מגזרים בתוכם.

 

המייחד אותה משאר חברות קידום האפליקציות, דוגמת איירון סורס, פריון, וריוורד פוד, היא טכנולוגיה המאפשרת למפרסמים להגדיר יעדים מסוימים לגבי פעולות של גולשים. למשל, מפרסם יכול לבקש מ-Youappi לספק לו גולשים שידפדפו ב-5 כתבות לפחות, או גולשים שיעיינו ב-3 דפי מוצר ומעלה, או גולשים שיבצעו קנייה אחת לפחות. המערכת של החברה הישראלית יודעת לחזות אילו סגמנטים של גולשים יוכלו להתאים ליעדים, ומהי עלות הבאת הטראפיק (הבאת משתמשים חדשים) להגשמת היעדים האלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x