המשקיעים זועמים: יאהו מתכננת השקעה גדולה בסנאפצ'ט
החברה רכשה בעשרות מיליוני דולרים את אפליקציית MessageMe, אותה תכננה גם סנאפצ'ט עצמה לרכוש. בתוך כך, תוהים המשקיעים למה יאהו ממשיכה בביצוע רכישות, כשעדיין לא ראתה הכנסות מרכישות קודמות
- הגדולה בהיסטוריה: היקף ההנפקה של עליבאבא קפץ ל-25 מיליארד דולר
- האם יאהו תיאלץ להתמזג עם AOL?
- האם עליבאבא בדרך לרכוש את יאהו?
החברה הודיעה במהלך סוף השבוע שרכשה את MessageMe- אפליקציית הודעות מיידיות שהצליחה לצבור מיליון משתמשים בחודשים הראשונים להשקתה, אבל מאז התקשתה לשרוד ולהמשיך לצמוח, ומספר בכירים פרשו. לפי ההערכות, סכום העסקה עומד על בין 30 ל-40 מיליון דולר ושמונה מעובדי החברה ימשיכו לעבוד ביאהו. MessageMe גייסה 10 מיליון דולר ממשקיעים.
מספר חברות, ביניהן סנאפצ'ט, ניסו לרכוש את MessageMe. יאהו נמצאת כעת במהלך השקעה בסנאפצ'ט ולא ברור כיצד העסקה תשפיע, אם בכלל, על הדיאלוג בין שתי החברות. לפי ההערכות, יאהו מעוניינת להשקיע 20 מיליון דולר בסנאפצ'ט על פי שווי שוק של 10 מיליארד דולר. גם קרן ההון סיכון קליינר פרקינס וקבוצת ההשקעות הרוסית DST צפויות לקחת חלק בסבב ההשקעות בסנאפצ'ט.
יאהו מתכוונת להשתמש ב-8.3 מיליארד דולר שקיבלה ממכירת מניות עליבאבא ביום ההנפקה כדי להמשיך את מסע הרכש שלה ולהחזיר את עצמה למעמד מוביל בשוק ההוצאות המיידיות. מנכ"לית החברה, מאריסה מאייר, אמרה כי תחלק חצי מהסכום כדיבידנדים. המשקיעים בחברה החלו לדרוש שמאייר תעצור את גל ההשקעות - שרובן עדיין לא יצרו כל הכנסות לחברה הותיקה, כאשר לא מעט זעם הופנה על רכישת טאמבלר. אחרים הציעו שיאהו תקדם במהירות את התוכניות למיזוג עם AOL.