מייסד Zooz: "ישראל היא מקום נהדר לפיילוטים, אבל קשה לעשות בה רווחים"
במפגש יזמים וחברות שנערך בכנס מובייל 2015 של "כלכליסט" אמר רונן מורצקי, כי "כדי לעשות רווחים צריך לצאת לחו"ל. יש ערוצים מעניינים לעשות את זה – שגרירויות, חממות מיוחדות, לשכות סחר, יש הרבה גופים שיעזרו לך להתחבר למדינות"
רונן מורצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד חברת התשלומים Zooz, סיפר במפגש יזמים וחברות שנערך בכנס מובייל 2015 של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי ומכון היצוא, כיצד צמחה החברה ממפתחת אפליקציות קטנה שפיתחה אפליקציית תשלומים למסעדת חומוס ברמת השרון, בתקופה ש-NFC עוד לא תפס במערב,
"מההתחלה הבנו שישראל היא מקום נהדר לעשות בו פיילוט, אבל שקשה לעשות בה רווחים", הוסיף מורצקי. "בשביל זה צריך לצאת לחו"ל. יש ערוצים מעניינים לעשות את זה – שגרירויות, חממות מיוחדות, לשכות סחר, יש הרבה גופים שיעזרו לך להתחבר למדינות".
יבין גיל-מור, מנכ"ל אתר הלוחות יד2, מצידו הרחיב על השירות החדש שיד 2 מציעה, בשיתוף פעולה עם Zooz – אפשרות לתשלום מאובטח במקום דרך כרטיסי אשראי, ועם תשלומים. "עד היום, שוק היד השנייה התנהל בכך שאנשים התקשרו ביניהם, נפגשו, התמקחו והסכימו לשלם במזומן – ואז הלכו לחפש כספומט. הבשורה שלנו מאפשרת לך לשלם במקום, ובתשלומים, ורק כאשר גם המוכר וגם הקונה נמצאים באותו מקום".
"תשלומים זה משהו מאוד חשוב לקהל הישראלי", אמר גיל-מור. "פנינו לכל מיני חברות אשראי אבל הן לא הבינו את החשיבות של זה. זה קשה ומורכב להקים משהו כזה. וזה הצלחה גדולה – יש הד ציבורי מאוד חיובי, ועשרות אלפי משתמשים שכבר מכרו מוצרים".
אייל כהן, אחד מארבעת מייסדי Walk Me, הוא עובד לשעבר בלאומי במחלקת הטכנולוגיה. לאומי, הוא ציין, היה גם הלקוח הראשון שהשתמש בפתרון הטכנולוגי היחודי של החברה. Walk Me, שעובדת כיום עם חברות ענק כגון אמזון, סיסקו וטבע, פיתחה פלטפורמה שמלמדת משתמשים כיצד להשתמש במערכות ארגוניות של אתרים גדולים. לא בטוחים איך לבדוק את המשכנא באתר הבנק או למכור מוצר באתר איביי. Walk Me הקימה מערכת ידידותית שתנחה את המשתמש כיצד לעשות זאת בכמה לחיצות כפתור פשוטות.
אחד המאזינים באולם שאל את כהן מה החברה יכולה להציע לחברות עם אתרים מאוד פשוטים שכבר בנויים נכון ובצורה ידידותית. "המערכות של ארגונים גדולים הן תמיד גדולות, מורכבות ומסורבלות. גם אם האתר ידידותי, תמיד יהיו שירותים שמוחבאים ולא נגישים. אנחנו מציעים ערך מוכח ואדיר, אנחנו יכולים לחסוך לא מעט זמן לאנשי התמכיה הטכנית ולהגדיל את שביעות הרצון. החברה תשיק בשנה הבאה את הפלטפורמה שלה גם לסלולר, עם יכולת לשלב מדריכים בתוך אפליקציות סלולריות. "זאת טכנולוגיה יחודית שאנחנו נרשום עליה גם פטנט", הבטיח כהן.
שחר וייסר, מנכ"ל גט טקסי, סיפר כי חברה הצליחה לשפר לא רק את תחום המוניות וחויית המשתמשים, אלא גם את חיי הנהגים. "האתגר הוא להביא את התרבות העסקית של חברת היי-טק לאלפי נהגים", אמר, וסיפר על הכלי החדש שהחברה הוסיפה לאחרונה לאפליקציה, שמדווח למשתמש כאשר הוא נכנס למונית של אחד ממאה הנהגים הטובים ביותר בארץ.
"זה הדבר האחרון שאתה חושב שיכול לשנות את השירות. אבל זה נותן להם כל כך הרבה אנרגיה טובה – כל לקוח אומר להם כל הכבוד. לא אנחנו אומרים לו את זה, אלא הם". בעתיד הקרוב הוא מבטיח כי החברה תשיק כלי שיספר לנוסעים על תחומי העניין והמומחיות של הנהג. "זה יצור חווית נסיעה חברתית שונה לגמרי", הבטיח.