CallVU הוא הסטארט-אפ המבטיח לשנת 2015
האפליקצייה המספקת שכבה ויזואלית בעת קבלת שירות לקוחות הגיעה למקום הראשון בתחרות הסטארט-אפ של "כלכליסט" בוועידת מובייל 2015; במקום השני זכתה Sodyo שמפתחת קוד להקפצת תכנים בטלפון נייד; אל המקום השלישי הגיעה Breezometer - אפליקציה לניטור איכות האוויר בסמארטפון
- "העובדה שהמובייל הוא אישי מאפשרת למפרסמים ליצור פרסומות בפריים טיים"
- "גוגל גלאס מקרינים תמונה מחוץ לקו הראייה שלא משתלבת עם העולם האמיתי"
- מנכ"ל גט טקסי על התחרות עם אובר: "זה קרב של דוד מול גוליית"
יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק ששפטה בתחרות הסטארט-אפ 2015, אמרה בטרם הוכרזו המנצחים: "לאומיטק היא פעילות חדשה של בנק לאומי שנולדה מתוך הבנת החשיבות של תעשיית ההיי-טק בישראל וכוונה לענות על הצרכים המיוחדים שלה. בלאומיטק עובדים צוותים יעודיים, בעלי ניסיון רב, של כ-15 שנה בהיי-טק. אם אנחנו מסתכלים על תעשיית המובייל, רואים ש-80% מהמשתמשים במכשירים הסלולריים רואים אותו כבלתי נפרדים מהיום-יום שלהם. המסך שדרכו אנו רגילים לצרוך תוכן התחלף. בין אם מדובר בצריכת תוכן, משחקים או תשלומים".
אורון הוסיפה כי: "תעשיית האפליקציות שהיזמים והמפתחים היא בין המשגשגות בעולם והפוטנציאל הגלום בה הוא גדול, גם לבנק לאומי. ההכנסות הגלובאליות בשוק האפליקציות בלבד צפוי לעבור את רף ה-100 מיליארד הדולר לפני שנת 2020. אנחנו כיום עדים לחברות שעשויות לכלכל עצמן ולהפוך לרווחיות ולהפוך למובילות בתחומן, כך גם אלו שעמדו בפנינו בוועדת השיפוט".
למקום השני הגיע הסטארט-אפ Sodyo שמציע קוד זיהוי ייחודי שמורכב מגוונים אחידים של צבעים ש'מקפיץ' תכנים על הטלפון הנייד. את המקום השלישי לקחה האפליקציה Breezometer -אפליקציה הממפה את איכות האוויר בכל רגע נתון.
במקום הראשון: CallVU - מקלה על הצרכן בקבלת שירות לקוחות
אפליקציית CallVU (קול ויו) מאפשרת טכנולוגיית שירות לקוחות ויזואלית. מייסדיה אורי פארן, זיו אור, דורון רוטשטיין ורואי חלפון גייסו כבר מיליון דולר מחממת אקספלור. הסטארט-אפ לא מחליף את שירות הלקוחות, אבל מוסיף שכבה ויזואלית על גבי הטלפון החכם המלווה את השיחה בהתאם להתנהלות שלה, ללא צורך בהורדת אפליקציה ייעודית.
האפליקציה מציעה תפריטי בחירה שמוצגים על המסך וחוסכים ללקוח את שינון התפריט המוקרא בקול, וממשיך בהצגת ממשק המסייע לקצר את השיחה: לבצע תשלום, להציג את פירוט החשבון או להזמין סרט. בשלב השיחה עם הנציג, ניתן להחליף איתו מידע ויזואלי בזמן אמת: תמונות, סרטונים, קבצים ואפילו חתימות.
בהתחשב בעובדה שהחברה נוסדה רק לפני כשנתיים, היא מצויה בשלב מכירות מתקדים כשהיא פעילה ומותקנת במוקדי שירות הלקוחות של בריטיש טלקום, אמריקן-אקספרס,, לאומי, אורנג' וישראכרט. חלקן אף הופכות למפיצות שלה, כמו למשל PLDT הפיליפינית או בריטיש טלקום, שכיום מפיצה את CallVU בבנקים זרים דוגמת לוידס, סנטנדר ורשת הקמעונאות טסקו. החברה כבר גייסה מיליון דולר וכעת בעיצומו של סבב גיוס חדש של מיליוני דולרים.
במקום השני: Sodyo - מקפיצה תכנים לטלפון מרחוק
Sodyo, שהגיעה כאמור למקום השני, נוסדה על ידי רינה אלון, אלכס אלון וערן כץ והמוצר שפיתחו מספק: קוד זיהוי ייחודי שמורכב מגוונים אחידים של צבעים ש'מקפיץ' תכנים על הטלפון הנייד.
בתי עסק ומפרסמים עושים שימוש בעיקר בקוד ה- QR הסטנדרטי כל פעם כשהם רוצים לגרום ללקוחות להעלות תכנים, מידע, מבצעים או קופונים לטלפון שלהם. העניין הוא שהקוד מורכב מאוד ודורש קרבה של הטלפון, רצוי לא רחוק יותר מחצי מטר. Sodyo הישראלית פיתחה טכנולוגיה מתחרה: קוד שעשוי כולו מריבועים של צבעים אחידים, הניתן להדפסה על גבי שלטים או לשילוב באתרי אינטרנט או בפרסומות בטלוויזיה. משולבת בטלפון מנתחת את הצמתים שבין שטחי הצבע, כאשר סוג הצבע ושילובו עם שטחי הצבעים הסמוכים קובע את ייחודו של הקוד.
בצורה שכזו, יכולה חנות להציג את הקוד בסמוך לשלב פרסומי, ולקוח המכוון אליו את הטלפון, יוכל להזמין את המוצר בלחיצה אחת. פיילוט כזה, למשל, מובילה החברה באחת ממסעדות ההמבורגר בישראל, כאשר המשתמש נדרש להוריד את אפליקציית הרשת, ולאחריה צילום של המנה הרצויה מבצע עבורו הזמנה. התוכן, יש להדגיש, אינו מופיע כקישור בדפדפן, אלא כמידע עשיר הנדחף אל הטלפון באמצעות מערכת הפצת תכנים (CDN) מיוחדת. וגם הקוד ניתן לעיצוב ניתן להתאים לפי לוגו החברה: את שטחי הצבעים אפשר לשלב בתפוח של אפל או בחלונות של מיקרוסופט, או לפי כל לוגו העולה על רוחכם.
היתרון של Sodyo הוא העובדה שטלפון יכול לזהותו גם ממרחק עשרות מטרים. כך, לדוגמא, יוכל תייר לצלם רחוב שלם, והמצלמה תזהה עבורו את המקום המדויק בו ממוקם הקוד. כך, תשולב סודיו בפלטפורמת העיר האינטראקטיבית של עיריית תל אביב: המטיילים בעיר יוכלו להוריד אפליקציה, לכוון את הטלפון לבית בעל ערך היסטורי, ולקבל הסבר היסטורי מלא. בהמשך, חושבים בעירייה אפילו להתקין שלט עם קוד באזורי גרירה. נגרר לכם הרכב? כוונו את הטלפון לשלט הרלוונטי, וקבלו את המיקום אליו הרכב נגרר. הקנס עליכם.
במקום השלישי: Breezometer - מנטרת את האוויר עבורכם
Breezometer שהגיעה למקום השלישי, הנה אפליקציה הממפה את איכות האוויר בכל רגע נתון והיא נוסדה על ידי מדעני הסביבה רן קורבר, זיו לאוטמן, ביחד עם שותפיהם אמיל פישר ורויטל הנדלר. האפליקציה אוספת את הנתונים הנאספים על ידי 300 תחנות ניטור הפרוסות בכל הארץ ומנגישה אותן באמצעות אפליקציית מפה למשתמש הסופי. התוצאה הסופית היא שכבת צבע על גבי המפה, המסמנת את הגוונים השונים של איכות האוויר לפי דרגת הסיכון שלו. האלגוריתמים המיוחדים שפותחו בחברה מאפשרת לייצר מפה מדויקת עד רמת הרחוב, מידע יקר ערך שיכול לספק אינספור שימושים: החל מתכנון מסלול ריצה יומיומי ועד איתור נקודה בעלת איכות אוויר מעולה לרכוש בה דירה.
את המפה הסביבתית מתכננת בריזומטר להפיץ באמצעות קוד המתחבר לתוכנות אחרות (API). כל יוכלו אפליקציות ספורט, חיפוש דירה, אפליקציית הורים לילדים או אפליקציות מזג אוויר. החברה אף מתכננת להשיק בחודשים הקרובים שיתוף פעולה עם יצרן אביזר כושר לביש, ובאמצעותה להתריע על זיהום קרוב תוך כדי הליכה או ריצה. עד כה צברה בריזומטר כעשרת אלפים הורדות.
בפרס הסטארט-אפ החברתי זכתה "כפתור אדום", תוסף לדפדפן שמאפשר לדווח על התנהגות לא נאותה ברשתות החברתיות ובפרט בפייסבוק ובסיקרט. החברה מעבירה את הקישורים הנאספים על ידי המשתמשים המדווחים ומעבירה אותם לפייסבוק ולסיקרט במרוכז כדי שאלה יסירו את אותם פוסטים פוגעניים.