סיונארה, נוקיה: מיקרוסופט תהרוג את מותג הטלפונים כבר השנה
מסמכים פנימיים של החברה מגלים שמותגי "נוקיה" ו"ווינדוס פון" ייעלמו בעונת החגים האמריקאית מפרסום מכשירי לומיה. במקומם, תשתמש מיקרוסופט במותג הכי חזק שלה - ווינדוס. על מה משפיע שינוי השם?
שינוי המיתוג אינו מפתיע: מסמכים פנימיים על המהלך כבר דלפו לרשת ונחשפו ביוני האחרון. לפיכך, היה צפוי שמיקרוסופט תארוז מחדש את מוצרי יצרנית המובייל הוותיקה, שאת חטיבת הטלפונים שלה קנתה בשנה שעברה ב-7.2 מיליארד דולר. מותג נוקיה ימשיך להתקיים, אך לא בתור יצרנית מובייל כאם בתור חברת מוצרי טלקום; חטיבת מוצרי התקשורת שלא נרכשה בידי מיקרוסופט ממשיכה לפעול בלי קשר לחטיבת המכשירים.
לפי המסמכים האחרונים, כל הפרסומות, מהלכי השיווק, האתרים והאזכורים הרשמיים של מוצרי המובייל של החברה יהיו תחת השם ווינדוס, בעוד שמערכת ההפעלה תיקרא ווינדוס מובייל כדי לבדל אותה מווינדוס 8 לגרסאותיה. הפרסומות האחרונות של מיקרוסופט למכשיר הדגל לומיה 930 ולמכשירי הלומיה 830 שחשפה בתערוכת IFA האחרונה כלל לא כללו את השם ווינדוס פון וכמותן גם הפרסומת לגרסת הווינדוס של ה-One M8 מבית HTC.
על מה משפיע שינוי השם?
ההערכה היתה שמותג נוקיה ימשיך לחיות בעיקר עבור שווקים מתפתחים, בהם שולטים הטלפונים הפשוטים של החברה. באפריקה, דרום אמריקה ודרום אסיה נמכרים מכשירי נוקיה מוזלים רבים, שהתמחור שלהם מתאים לצרכי האוכלוסיה המקומית. בנוסף, תשתיות רשת מהירות עדיין לא הגיעו לכל פינה באזורים אלה, מה שעושה את הטלפונים הפשוטים לרלוונטיים יותר מהסמארטפונים שהשתלטו על שווקי העולם המערבי.
המיתוג החדש יצריך קמפיינים נרחבים בינלאומיים, שיחשפו את הצרכן למותג ווינדוס שאינו נפוץ בכפרי אפריקה ובהרי קמבודיה כפי שהוא נפוץ באירופה או בישראל; לרוב המשתמשים בשווקים המתפתחים יש טלפון אך אין מחשב אישי. יהיה זה מהלך שיווקי יקר, בשל הגישה המוגבלת של קהל היעד לכלי תקשורת המונים. ואולם, מיקרוסופט ככל הנראה נערכה לכך, כחלק מאסטרטגיה שקבע מנכ"לה סאטיה נאדלה – התמקדות במותגים ובשירותים החזקים של מיקרוסופט: ווינדוס והאקוסיסטם שלה.