השעון שיביא את המחשוב הלביש להמונים
הציפיות להשקה הכי מדוברת של אפל מאז חשיפת האייפון הראשון לא התבדו. אפל ווטש עשוי להיות פריצת הדרך שתהפוך את המחשוב הלביש מגימיק לדרך חיים, אבל אורך חיי סוללה לא ברור ושורה של שאלות שנותרו ללא מענה עוד עלולים להפיל אותו
הציפיות לקראת השקת אפל ווטש (Apple Watch) היו גדולות, עצומות. נראה ששום אירוע של אפל לא עורר עניין רב כל כך מאז השקת האייפד ב־2010, אולי אפילו מאז השקת האייפון הראשון לפני כמעט שמונה שנים.
- מהפך התשלום של אפל ייתקל ברגולציה בארץ
- מכשירי אפל החדשים: בדיקות ראשונות
- חשיפות אפל: הדור החדש של האייפון - ושעון חכם מסוג אחר
נראה שהחברה לא רק עמדה בציפיות הכמעט מגוחכות, אלא התעלתה עליהן. סטיב ג'ובס הלך לעולמו לפני שנתיים, אבל שלשום בערב הוכיחה אפל לכל העולם שרוחו עדיין שורה על החברה. ברגע שקוק חשף את האפל ווטש היה ברור: היא עדיין יודעת ליצור פריצות דרך, שיהפכו קטגוריית מוצר חדשה ללהיט ויגרמו לכל החברות האחרות בתחום לרוץ בנתיב שלה.
השנה כמעט כל חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם ניסו לפצח את השעון החכם, אבל נראה שרק לאפל יש נוסחה מנצחת - פחות בגלל העיצוב, שהתקבל ברגשות מעורבים, ויותר בגלל ממשק המשתמש, הן ברמת החומרה והן ברמת התוכנה. לראשונה נראה שעון חכם שהוא לא גרסה מוקטנת של הסמארטפון, אלא מוצר עצמאי בעל אופי ומחוות שליטה ייחודיות ומותאמות לו.
לא מעט פרשנים כבר מעריכים שזו פריצת הדרך שקטגוריית המחשוב הלביש חיכתה לה.
האייפונים החדשים: מהפכה אין כאן
לפי החליל של סמסונג
האייפון, פעם הכוכב המרכזי באירועי ההשקה של אפל, לקח שלשום את המושב האחורי. עם שעון חכם חדש ומרגש ושירות תשלומים בעל פוטנציאל מהפכני, לא מפתיע שדגמי האייפון החדשים עוררו פחות עניין.
אייפון 6 עם מסך 4.7 אינץ' ואייפון 6 פלוס עם מסך 5.5 אינץ' עושים רושם של מכשירים טובים ואיכותיים, שיפור ניכר בעיצוב ובחומרה לעומת הדור הקודם, אבל נטולי פריצת דרך אמיתית או תכונות קטלניות שיבדלו אותם מהמתחרים. וכשאפל נגררת אחרי המתחרות בכל הקשור לגודל המסך ולא מציגה חידוש פורץ דרך משלה ברמת החומרה, אין פלא שהמעריצים והפרשנים העדיפו לדבר בעיקר על השעון החדש.
ההשקה שלשום צריכה להירשם כניצחון גדול לזכותה של סמסונג, הנמסיס הדרום־קוריאנית של אפל. סמסונג היא שקידמה את טרנד המסכים הגדולים עם סדרת גלקסי S, וכעת אילצה את אפל להשיק סמארטפון עם מסך גדול. סמסונג היא גם זו שהמציאה את הפאבלטים - הסמארטפונים הסופר־גדולים - עם הגלקסי נוט, קטגוריה שלפי נתוני IDC תצמח השנה בשיעור של כמעט 210% ושאילצה את אפל להצטרף לטרנד עם ה־6 פלוס. נדירים הם המקרים שבהם חברה הצליחה לגרום לאפל לרקוד לפי החליל שלה, והעובדה שסמסונג הצליחה לעשות את זה פעמיים בתקופה כל כך קצרה היא כנראה שיא גינס.
זה כמובן לא אומר שאייפון 6 וה־6 פלוס נידונו לכישלון. הם עדיין מוצרים איכותיים שיכולים להתמודד בקלות על תואר הסמארטפון והפאבלט הטובים בשוק. עם השיפורים לעומת הדור הקודם ניתן למנות תצוגת HD איכותית בהרבה, שדרוג רציני באיכות המצלמה האחורית, מעבד חדש ומהיר, חיי סוללה ארוכים משמעותית (במיוחד ב־6 פלוס), ברומטר שיאפשר לנטר שינויים בגובה, שבב NFC לביצוע תשלומים באמצעות שירות אפל פיי, ועיצוב חדש דק עם שוליים קמורים שמשווים למכשיר מראה מצוין.
אלו אינן תכונות מהפכניות והן לא יגרמו למשתמשי אנדרואיד לעבור בהמוניהם לאפל, אבל החברה עשתה מספיק לשמר את המשתמשים הקיימים. נראה ש־2014 הולכת להיות שנת מכירות מצוינת לאייפון, אולי אפילו חזקה מספיק לקרב את הצמיחה של אפל לממדים העצומים שידעה לפני כמה שנים. זה אולי לא יספיק לשבור את ההגמוניה של אנדרואיד בשוק הסמארטפונים, אבל יעשה למשקיעים תחושה נעימה מאוד.
הזווית האופנתית: אפל מסתערת על השוק
מעצבי אופנה בשירות אפל
מיטב העורכים, הכתבים והאושיות של עולם האופנה הוזמנו להשקת אפל ווטש החדש לפני יומיים - לא קהל המוזמנים הרגיל להשקות של גאדג'טים טכנולוגיים.
הפעם היה ברור שאפל מנסה להיכנס בכל הכוח לשוק האופנה, ולשם עבודה על המוצר החדש גייסה לשורותיה גורמים דומיננטיים מתחום אופנת־העל, ובהם פול דנב, לשעבר מנכ"ל בית האופנה איב סאן לורן, פטריק פרוניאו, לשעבר סגן הנשיא לענייני מכירות של מותג השעונים TAG Heuer, ואנג'לה ארנדטס, שבתקופת עבודתה כמנכ"לית ברברי הצליחה להחיות ולהשיב למרכז העניינים את תדמיתו של בית האופנה הבריטי הוותיק. כמה ימים לפני השקת השעון הודיעה אפל כי גם המעצב התעשייתי הנודע מארק ניוסון גויס לעבודה על מוצרים חדשים ועתידיים.
אפשר לומר שאפל נמצאת בדרך הנכונה לעשות מה שמתחריה לא הצליחו - להפוך את השילוב של מסך מגע ורצועה לגאדג'ט לביש ומעוצב.
התשובות לשאלה אם אפל ווטש יהפוך לאביזר אופנתי ויפרוץ את דרכה של הטכנולוגיה לעולם האופנה חלוקות. אמנם במהלך ההשקה עלו לאינסטגרם אינספור תמונות של דמויות מפתח בעולם האופנה עונדות את השעון החדש, אבל במגזיני האופנה הבולטים כבר טוענים שהילד החדש בשכונה לא יכול להחליף את השעון האנלוגי הוותיק כסמל סטטוס.
השתתפה בהכנת הכתבה: יעל סובינסקי