פרשנות
Fire Phone: האח הגדול, גרסת אמזון
הסלולרי הראשון של החברה, שמנטר בכל עת את כיוון המבט של המשתמש, הוא מכשיר הקנייה הישיר והאגרסיבי ביותר שפותח. בעזרתו, תוכל אמזון להציע מוצרים בהתאם לחפצים בהם צפיתם - ואף לפי ההבעות שלכם. פרטיות? לא בעידן המובייל
- 200 אלף אפליקציות אנדרואיד מגיעות לבלקברי
- אמזון השיקה את פייר פון: הסמארטפון הראשון שלה
- רוצים לעבוד באמזון? תצטרכו קודם כל לעבור את העובדים
אמש חשפה החברה את Fire Phone - הסמארטפון הראשון שלה. ג'ף בזוס, המנכ"ל והמייסד, אמר שהחברה נמצאת בתחום החומרה מזה עשור - מאז תכננה את הקינדל הראשון. את הטאבלט הראשון שלה השיקה בסוף 2011 ומאז הופיעו שמועות על כניסתה גם לזירת הטלפונים.
עד כה, אמזון דחתה את הדיווחים מכל וכל. כעת ניתן לראות מדוע: היא המתינה ועתה חשפה מכשיר שונה מהותית מהקיים בשוק. ה-Fire Phone לא רק מציג טכנולוגיות חדשות, אלא מנסה לשנות את הדרך שבה אנו משתמשים בטלפון. הוא הופך אותנו - את הפנים שלנו, זווית המבט, מיקום הראש והאישונים - לכלי שליטה במכשיר. ועל הדרך, הוא גם לומד מה מעניין אותנו, במה אנחנו מרוכזים ואפילו על מה בדיוק אנחנו מסתכלים.
ה-Fire Phone הוא גם מכשיר שיכול לזהות כמעט כל דבר שעומד מולו, מספר ועד בקבוק יין, לדעת באיזה סרט אתם צופים ולאיזו מוזיקה אתם מקשיבים ברגע זה. בראש ובראשונה, מניחה אמזון שאם סרקתם משהו, כנראה שתרצו גם לקנות אותו ממנה. זה המכשיר המסחרי האולטימטיבי, מכשיר הקניה הישיר והאגרסיבי ביותר. והוא מחובר למאגר המוצרים המקוון הגדול בעולם. יש לו גישה למאגר עצום של ספרים, מוזיקה, אפליקציות וסרטים - שהוא גדול אף משל אפל. חלק מהשירותים כלולים על המכשיר בחינם, אבל הכל בגן הסגור של אמזון.
הטלפון שמסתכל לכם בעיניים
עד כה, מסכי תלת ממד שאינם זקוקים למשקפיים מקטבים לא זכו להצלחה. אספר לכם שאין דבר כזה מסך תלת ממד אמיתי; בכל המקרים מדובר בטכנולוגיות שונות שיוצרות את האשליה של עומק. רוב המכשירים בעלי מסך 3D השתמשו בטכנולוגיית פרלקס - בה שכבה נוזלית במסך מפצלת את התמונה לשניים כך שמזווית מסויימת, נוצרת אשליית תלת ממד.
החסרונות של הטכנולוגיה הזאת הם רבים - היא עובדת במספר מוקדי ראיה מוגבלים וגורמת למשתמשים כאב ראש. כתוצאה מכך, מכשירים כגון ה-LG optimus 3D נחלו מפלה כלכלית קשה.
אמזון בחרה בדרך אחרת: במקום לפצל את התמונה, היא מוסיפה אשליית עומק לתמונה דו ממדית ואז עוקבת אחרי מיקום וזווית הראש שלכם ומתאימה את התצוגה לזווית הראיה. הטו את הראש או את המכשיר הצידה ותוכלו להסתכל על בניין תלת ממדי באפליקציות מפות מכיוון אחר, או לשנות את הזווית שבה אתם רואים משחק. הממשק של אמזון גם מאפשר למשתמשים לדפדף על ידי הטיית ראש, או לקרוא ספר דיגיטלי ולהעביר דפים על ידי תנועת אישונים.
אמזון עושה זאת על ידי שימוש במערכת הכוללת חיישני תנועה, ג'ירוסקופים, כוח עיבוד משמעותי ולא פחות מארבע מצלמות קדמיות שעוקבות אחרי הפנים שלכם בכל רגע ובכל שעה - לטענתה, גם בחשכה.
הטלפון עצמו, בניגוד לקודמיו, הוא מכשיר פרימיום - גם בתמחור וגם בחומרה שלו. הוא עולה 199 דולר עם חוזה אצל מפעילה - מחיר זהה לשל מתחרים כאייפון 5S, גלקסי S5, ב-One M8 של HTC ואחרים.
פיירפליי: שופינג, הדור הבא
המסך התלת ממדי הוא בסופו של דבר גימיק חביב שכנראה עוד יזכה למקצה שיפורים (התרשמויות ראשוניות טוענות כי הוא מתקשה להתמודד עם זוג אנשים שמסתכל על המסך בו זמנית). הוא כמובן נותן לאמזון לא מעט מידע שהיא כמובן תוכל להשתמש בו בהרבה דרכים מדאיגות: אפשר ללמוד עליכם לא מעט מתנועות האישונים שלכם, על מה אתם מתמקדים, איך וכמה זמן. אפשר לדעת מתי אתם מתלהבים ומתרגשים ומתי משהו דוחה אתכם. אפשר להניח שזה רק עניין של זמן עד שאמזון תתגאה בכך שארבע המצלמות הקדמיות של ה-Fire Phone גם יודעות לקרוא את מצב הרוח שלכם - הכל על מנת לספק לכם חוויה יותר טובה, כמובן.
אבל פיתוח מדאיג יותר הוא אפליקציה חדשה בתוך ה-Fire Phone - פיירפליי (FireFly), אפליקציית חיפוש ויזואלי וזיהוי תמונה שיודעת לזהות עצמים. היא מאפשרת למצלמה לזהות יינות, ספרים, שלטים, בגדים, חנויות, ציורים, בניינים, מאכלים ומה לא. היא אפילו עובדת יחד עם שזאם כדי לזהות שירים ברדיו, תוכניות טלוויזיה וסרטים - ולהציג לכם מידע רלוונטי.
מה זה אומר? שאם תכוונו את המצלמה על מוצר בסופרמרקט, גם בלי לסרוק את הברקוד - ופיירפליי תזהה אותו ותשלוף עליו מידע. הסתובבו במוזיאון והסתכלו על כל פסל או ציור וגם כאן פיירפליי תדע על מה אתם מסתכלים ותיתן לכם מידע היסטורי על כל יצירה. רואים שלט ברחוב עם מספר טלפון שאתם רוצים לשמור או לחייג אליו? אין צורך לסרוק QR, פיירפליי תשתמש בפילטרים מתקדמים על מנת לסרוק את השלט ולשלוף ממנו את כל המידע הרלוונטי כך שבלחיצת כפתור תוכלו לחייג למספר שמופיע על השלט.
גוגל, נוקיה, איביי, מיקרוסופט ואחרות כמובן כבר עובדות שנים על אפליקציות כאלו, ורובן לא נחלו הצלחה מרשימה. אבל פיירפליי שונה, ממספר סיבות. היא מדויקת ונוחה יותר מכל המתחרות, ומספקת תוצאות טובות למדי בשטח. היא זמינה בלחיצת כפתור פיזי אחת, כך שהיא איתכם בכל רגע. היא מחוברת למאגר מידע עצום בגודלו של יותר ממאה מיליון פריטים. היא פלטפורמה נרחבת עם כלי פיתוח שמספר מפתחי אפליקציות כבר התמשקו אליה. והכי חשוב - ברוב המקרים, תוצאות החיפוש שלה, עמודי המידע שהיא מספקת, היא עמודים באמזון. בשביל שתוכלו לרכוש את הפריט בלחיצת כפתור אחת. זהו, בעצם, מכשיר הקניות האולטימטיבי. פשוט תראו מוצר שאתם רוצים, כוונו את הטלפון, לחצו על כפתור אחד, וזהו. הוא כבר בדרך אליכם הביתה, עם משלוח אקספרס חינם הודות למנוי אמזון Prime לשנה שכלול עם כל טלפון.