Analoc: גוגל אנליטיקס, גרסת העולם האמיתי
החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחנויות פיזיות לדעת מתי הגיע הלקוח, כמה זמן הסתובב בהן ומול איזה מדף התעכב - והכל על בסיס חתימת החומרה של הטלפון הסלולרי שלו. מערכות Analoc כבר ברשתות וקניונים בארץ
יש לכם עסק באינטרנט? קרוב לוודאי שתוכלו לדעת באמצעות כלים פשוטים בדיוק כמה אנשים ביקרו באתר שלכם, בכמה דפים הם ביקרו וכמה זמן בילו בכל דף. חברות ענק מגלגלות מיליארדים על טכנולוגיות שמסייעות לכם גם לדעת מה עשה המשתמש לפני שקנה מוצר באתר, מה הביא אותו לרכוש, ובמקרה שלא רכש - לעשות הכל כדי להחזיר אותו לאתר שלכם.
- Clarizen נערכת להנפקה: גייסה 35 מיליון דולר בהובלת גולדמן זאקס
- Farmigo: הסטארט-אפ הישראלי שמאכיל את האמריקאים
- PlaySight גייסה 3.5 מיליון דולר בהובלת אלוף הטניס נובאק ג'וקוביץ'
אבל אם אתם חנות, כזו שעשויה מטיח, לבנים וזכוכית אין לכם סיכוי לדעת את כל זה. תצטרכו להסתמך על תחושות בטן או במקרה הטוב, נתונים שסופקו לכם על ידי הקניון בו אתם נמצאים, אם אתם חוסים בצל אחד כזה. גם אז, ממש לא מדובר במדע מדויק.
בעבר הוקמה Trendit, סטארט-אפ עם הרבה פוטנציאל שהוגדר אז כ"גוגל של העולם האמיתי", אך התבסס על אותות סלולרים ועל הסקות סטטיסטיות. הטכנולוגיה עבדה נפלא במקומות פתוחים, אבל קצת פחות כשזה הגיע למרכזי קניות סגורים. חברה ישראלית חדשה בשם Analoc רוצה להיות הברומטר המרכזי של תנועת הקונים בחנויות הפיזיות, אלא שבשונה מטרנדאיט, היא עושה זאת באמצעות קריאת חתימת החומרה (mac) של הטלפונים הסלולרים, הנקלט דרך אותות ה-WiFi בהתקנים יעודיים. כך, כדי לקלוט את המשתמשים, על אנאלוק להגיע לכל חנות או למרכז הקניות ולהתקין בה חיישנים.
פיילוט ב-70 חנויות
השיטה פחות יעילה מהקליטה הסלולרית של טרנדאיט, אך היא מספקת מעקב טוב ומדויק יותר אחר הקונים: היא יודעת מתי הקונה עמד ליד חלון הראווה, האם נכנס בזכותו לחנות, כמה זמן שהה בה, ובאילו חלקים שלה הסתובב. היא גם יכולה לדעת מתי חזר המשתמש ובאיזו תדירות הוא פוקד את החנות או את מרכז הקניות. לטענת ירדן מורגן, ממייסדי החברה, על בסיס המידע יכול בעל העסק לנתח קמפיינים שיווקיים, לבחון את אפקטיביות חלון הראווה ולבצע אופטימיזציה לשעות הפתיחה של העסק.
Analoc, שהחלה את דרכה במיזם ה"ספרייה" של עיריית תל אביב-יפו, וממשיכה כיום במתחם "עתידים 7", סיימה לאחרונה פיילוט בכ-70 חנויות וחנויות נוחות, רשתות קמעונאיות, תחנות דלק ומרכזי קניות בישראל ובצפון אמריקה. בין לקוחותיה נמנים תכשיטי פנדורה, קניון בת ים ורשת Cook and Bake. את אנאלוק ייסדו אייל בן אליהו, ירדן מורגן, בועז בכר ועילי פלח. היא מעסיקה 7 עובדים ועד כה גייסה החברה גיוס סיד של מאות אלפי דולרים ממשקיעים פרטיים שאינם מוכנים להיחשף בשלב זה.