פייסבוק השיקה רשת לפרסום במובייל
הרשת החברתית תאפשר למפעילי האפליקציות למקד את הקמפיינים והמודעות שלהם בעזרת המידע העצום שיש לה על המשתמשים. בנוסף, הציגה שורת שינויים בפלטפורמת פיתוח האפליקציות שלה
- ארה"ב: השימוש הפרסומי שעושה פייסבוק בתמונות קטינים - לגיטימי
- תעשיית הפרסום הישראלית משקיעה בפייסבוק 150 מיליון שקל בשנה
- הטריק של פייסבוק: מבטלת את פרסומת הפיד בקטן - כדי להחזירן בענק
חידוש משמעותי בנושא הוא היכולת לזהות בצורה מדויקת את משתמשי האפליקציה. בכך, תאפשר חבילת הפרסום של פייסבוק פילוח מדויק בהרבה. למשל, לנשים שהתארסו יוצגו פרסומות לסלוני כלות שנמצאים בסמוך למקום מגוריהן.
פרסומות שמוצגות באפליקציות לרוב מפולחות לפי קריטריונים גסים יותר כגון שם וסוג האפליקציה, מכיוון שאין יכולות מעקב דומות לאלו הקיימות ברשת – שמתבססות על קבצי קוקיז או מעקב מדויק אחר נתוני גלישה.
פייסבוק מציגה אלטרנטיבה אלגנטית לבעיה זו: כל יישום שיפעל על מכשיר עליו מותקנת האפליקציה שלה, יוכל לכלול פרסומות לקהל היעד המוגדר. חשוב לציין כי הנתונים של משתמשי פייסבוק לא חשופים לבעל האפליקציה.
לפייסבוק יש הרבה מאוד שירותים שאוספים מידע ממכשירים ניידים - מהאפליקציה שלה, דרך יישום מסנג'ר וכלה באינסטגרם וברכישה הגדולה האחרונה שלה, ווטסאפ. כל המידע הזה יוכל לשפר את מיקוד הקמפיינים הפרסומיים שמוצגים בה עבור המפרסם שיהיה מוכן לשלם. שירות הפרסום של פייסבוק הכניס לה 1.24 מיליארד דולר בין אוקטובר ודצמבר בשנה שעברה, מה שהופך אותו למקור הכנסה מרכזי עבורה. עם שירות פרסומות שיוצא מגבולות הרשת החברתית ומציג מודעות גם בפלטפורמות אחרות, יוכלו רווחיה לזנק - לא מן הנמנע שעל חשבון פלטפורמות הפרסום של גוגל, אפל ואחרות.
פלטפורמת הפיתוח התחדשה
באירוע הציגה פייסבוק גם שורת שינויים ועדכונים לערכת הפיתוח שלה, שמבוססת על טכנולוגיית חברת פארס שרכשה בשנה שעברה. למשל, תמיכה במצבים בהם אין למכשיר גישה לרשת - בעיה לה אין פתרון ברוב האפליקציות הקיימות כיום. חידוש זה עולה בקנה אחד עם המאמצים של פייסבוק להנגיש מוצרי תוכנה לאזורים בהם הגישה לרשת מוגבלת.
פארס מציגה גם דרך חדשה המאפשרת לקשר בין יישומי מובייל, פונקציונליות דומה לקישורים בין אתרים (URL) המאפשרת לעבור מאפליקציה אחת לשנייה ובחזרה.
כמו כן, הוצגו הוזלה משמעותית בדמי שימוש של השירות פארס ויכולות חדשות המאפשרות זיהוי, ניטור ומעקב מדויק יותר של דפוסי התנהגות המשתמשים. הנתונים ניתנים לפילוח לפי ימי התקנה של האפליקציה - מה שיאפשר למפתחים להבחין ולקשור בין השיפורים במוצר שלהם ובין תגובת הגולשים.
- הכותב הוא מנכ"ל ומייסד Easy Social Shop