דיווח: דיסני ניסתה לקנות את באזפיד ונכשלה
בעלי אתר התכנים הוויראליים, מהפופולריים מסוגו באינטרנט, דרשו מענקית התוכן מיליארד דולר - מה שככל הנראה הפיל את העסקה. דיסני, מצידה, בחרה להפנות את משאביה לרכישת Maker Studios, מפעילת אלפי ערוצי יוטיוב
12:4130.04.14
כמה שווה אתר התכנים הוויראליים הפופולרי באזפיד? על פי דיווח בפורצ'ן, בעלי האתר קיימו בחודשים האחרונים מו"מ עם תאגיד דיסני על רכישתו, ודרשו עבורו לא פחות ממיליארד דולר. העסקה, עם זאת, לא יצאה לפועל.
בפעם האחרונה בה הוערך שווי האתר, בעת גיוס כספים בהיקף של 19 מיליון דולר בתחילת 2013, הסתכם שוויו ב-200 מיליון דולר. עם זאת, המשקיעים בחברה ראו בה כבר אז פוטנציאל להימכר בסכום שינוע בין 300 ל-600 מיליון דולר.
קראו עוד בכלכליסט:
- וולט דיסני תרכוש את מייקר סטודיוס תמורת 500 מיליון דולר
- דיסני תקצץ המימון לצופים במחאה על שאינה מעסיקה הומואים
- מאוס מעבדה: הקסם הטכנולוגי של מעבדות דיסני
מתכני באזפיד: פרודיות משונות על סרטי דיסני
הסיבה לכשלון המו"מ בין דיסני לבאזפיד, על פי מקורות בדיסני שצוטטו בדיווח בפורצ'ן, היא החלטתה של דיסני להעדיף להפנות את משאביה לרכישת Maker Studios - אחת היצרניות הגדולות של תכני וידאו ברשת, שמפעילה לא פחות מ-55 אלף ערוצי יוטיוב, עם 380 מיליון מנויים ו-5.5 צפיות בחודש בכלל הסרטונים שהיא מפיקה. העסקה כללה תשלום מובטח של 500 מיליון דולר, וסכום נוסף, תלוי בביצועים העסקיים של החברה, שעשוי להגיע עד 450 מיליון דולר.
סיבה נוספת לכך שהעסקה לא יצאה לפועל, כפי הנראה, היא הפער בין אופן הפעילות של באזפיד - יצירת רשימות אייטמים, דיווחים חדשותיים ותכנים שממחזרים חומרים ממקורות אחרים ברשת - לבין האסטרטגיה של דיסני, שכוללת בעיקר השקעה במותגי תוכן מקורי שניתן להפיץ בערוצים השונים שבבעלותה כדי למקסם את רווחיהם.
באזפיד, שהוקם ב-2006 על ידי היזם ג'ונה פארטי, שמכהן היום כמנכ"ל החברה, מעסיק היום כ-300 עובדים. בסוף 2013 הוא הגיע ל-85 מיליון גולשים בחודש, והכנסותיו ב-2014 צפויות להסתכם ב-120 מיליון דולר, על פי תחזיות החברה - כפול מאלו של השנה שעברה. באתר הושקעו עד כה 46.3 מליון דולר משורה של קרנות הון סיכון.