הגלגול הבא של פיירפוקס: דפדפן עם פרסומות מובנות
הפרסומות יופיעו רק בשעות או בימים הראשונים של השימוש בדפדפן. לאחר מכן, יוחלפו באתרים אליהם אתם נוהגים להיכנס בתכיפות גבוהה. לטענת מוזילה, המהלך ישפר את חוויית השימוש
13:5512.02.14
11 שנה אחרי שיצאה לרשת הגרסה הראשונה של פיירפוקס, עומדים מפתחי דפדפן הקוד הפתוח לשלב בו פרסומות: במסגרת תוכנית חדשה בשם Directory Tiles, יוחלפו האריחים הריקים שמופיעים כאשר משתמש פותח טאב חדש בתכני ברירת מחדל שיכללו גם קישורים ממומנים.
"התוכנית אמורה לשפר את החוויה של משתמשים חדשים, כאשר לעומת דף הטאב החדש הנוכחי שאינו מספק להם שום ערך, אנו נציע להם תכנים מוכנים מראש, שיכללו דפים מהאקוסיסטם של מוזילה, לצד אתרים פופולריים באיזורים גאוגרפיים מסוימים - ותכנים ממומנים משותפים עסקיים שייבחרו בקפידה", כתב דארן הרמן, סגן נשיא לשרותי תוכן בקבוצת מוזילה, בפוסט בו הציג את היוזמה החדשה.
קראו עוד בכלכליסט:
- InFocus NewTab F1: טאבלט מבוסס פיירפוקס OS
- שועל כיס: מכשירי FireFox OS הראשונים מגיעים למערב
- מוזילה תפתח דפדפן חדש בשיתוף פעולה עם סמסונג
בקרוב, עם פרסומות. פיירפוקס
לטענתו, ההכנסות מהמודעות ישמשו את מוזילה להמשך פיתוח הדפדפן, הקישורים הממומנים יסומנו בבירור כתוכן פרסומי והם יכללו רק "תכנים שאנו חושבים שהמשתמשים שלנו יהנו מהם", לדבריו. הקבוצה עדיין לא קבעה מועד לשילוב הפרסומות בדפדפן, אבל כבר החלה להפגש עם מפרסמים, ומתכננת להפעיל את התוכנית ברגע שתסיים לאפיין את חווית המשתמש.
חריגה קיצונית ממדיניות הקוד הפתוח
המודעות יופיעו רק בשעות או בימים הראשונים של השימוש בדפדפן, ובהמשך יוחלפו אוטומטית בהפניות לאתרים אליהם המשתמש נכנס בקביעות - אבל הן כבר מעוררות ביקורת בקרב חלק מהמשתמשים, שרואים בשינוי חריגה מאג'נדת הקוד הפתוח הלא מסחרית של הדפדפן ומהתפיסה הקודמת, שכללה למשל חסימת האפשרות של מפרסמים להשתמש ב-Tracking Cookies.
אחת הסיבות המשוערות להחלטה היא חשש של אנשי מוזילה מפני הפסקת ההסכם עם גוגל, שמספקת היום לקבוצה סכום שנתי של 300 מיליון דולר בתמורה להגדרת גוגל כמנוע החיפוש הדיפולטיבי של הדפדפן - עסקה שמהווה את עיקר המימון שלה, וצפויה להסתיים בדצמבר בקרוב.