שינויים בלוח המשדרים: AOL מוכרת את רשת החדשות Patch
הרשת נועדה להציג תכני חדשות מקומיות לערים ב-23 ממדינות ארה"ב. היא הוקמה ב-2007 בידי טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL כיום והושקעו בה מאות מיליוני דולרים. עתה, לאחר שהבינה ענקית הרשת שלא תצליח להפיק ממנה רווח, היא מחפשת לה קונה
AOL נפטרת מאתר החדשות המקומיות Patch, בו השקיעה 200-300 מיליון דולר בשש השנים האחרונות. לאחר שבאוגוסט האחרון פוטרו כ-350 מעובדי האתר והוחלט לבטל שליש מהמהדורות, עתה מחפשת AOL החברה קונה לאתר.
- הסטארט-אפ קרמבולה גייס 4 מיליון דולר מפיטנגו
- AOL ממנה את רן הר נבו לעמוד בראש חטיבת הווידאו שלה
- מנכ"ל AOL פיטר עובד מול 1,000 אנשים
Patch, שמאגד כ-900 אתרים שמציעים חדשות מקומיות המיועדות לתושבי ערים ב-23 מדינות בארה"ב, הוקם ב-2007 על ידי טים ארמסטרונג, (מנהל בגוגל דאז, מנכ"ל AOL כיום) ושני שותפים נוספים.
ב-2009, זמן קצר לאחר שארמסטרונג מונה למנכ"ל תאגיד המדיה, רכשה AOL את Patch תמורת 7 מיליון דולר בלבד. ב-2012 טען ארמסטרונג כי השירות יגיע לרווחיות עד 2014. כעת, משהוא עדיין רחוק מהגעה ליעד, החליטו בעלי המניות ב-AOL על קיצוצים ונסיונות להכניס משקיעים נוספים במטרה למזער את ההפסדים.
לאחר דיווח בניו יורק טיימס על כוונת AOL לסגור את Patch, שלחה מנהלת התפעול ליה זראלי מזכר לעובדי השירות, שהודלף אתמול לתקשורת, בו היא כותבת כי Patch מוצע למכירה ולא ייסגר לעת עתה. לשם כך, מקיימת AOL מגעים עם קרנות הון סיכון וחברות מדיה שזהותן טרם נחשפה.
מהדורה של שני עובדים
המודל העסקי של Patch נבנה על הרעיון כי אפשר לייצר כל אחת מהמהדורות המקומיות על בסיס שני עובדים בלבד - אחד שיהיה אחראי על ייצור התכנים ועובד נוסף שימכור מודעות, בעלות שנתית של 100 אלף דולר בלבד למהדורה. הההכנסות היו אמורות להגיע מפרסום מקומי עבור עסקים קטנים.
הגודל והמותג החזק היו אמורים לתת ל-Patch יתרון על פני המתחרים, אבל האתר זכה לביקורת רבה בעיתונות העסקית בארה"ב ועל אף התכנים האיכותיים במרבית המקרים והטראפיק המשמעותי, לא הצליח השירות לייצר תזרים הכנסות חזק מספיק.