$
מחירים ומסלולים

בארה"ב: החבילות לחו"ל הוזלו והלקוחות נהרו

חברת T–mobile הציעה ללקוחותיה את האפשרות לגלוש ולשלוח הודעות ללא תוספת תשלום מ־115 מדינות בעולם

אופיר דור 08:2105.12.13

חברות הסלולר מתחרות בשני תחומים עיקריים - מחיר נמוך ומספר חודשי שימוש ללא תשלום. אבל בסופו של דבר יש גבול לשני אלה - גם לרף המחיר וגם לתקופת השימוש בחינם. איך יכולות החברות לחזור ולהפתיע כדי למשוך אליהן לקוחות? בנושא זה יכולות החברות לשאוב השראה מחברת T–mobile, השלוחה האמריקאית של דויטשה טלקום והדבר הלוהט ביותר בשוק התקשורת האמריקאי כיום.

 

ב־2011 החברה היתה בכלל בדרך למכירה לענקית התקשורת האמריקאית AT&T תמורת 39 מיליארד דולר, ובדויטשה טלקום שמחו לברוח מהשוק האמריקאי התחרותי. אלא שרשות ההגבלים העסקיים בארה"ב הערימה קשיים על אישור המיזוג, ובשנה שעברה נסוגה AT&T מהעסקה.

 

חברת T–mobile חברת T–mobile צילום: שאטרסטוק

 

בניגוד לכל הציפיות, T–mobile פורחת מאז: ברבעון השני של השנה גייסה החברה כ־600 אלף לקוחות חדשים וברבעון השלישי גייסה 650 אלף לקוחות. זהו הרבעון השני ברציפות שהיא גייסה יותר לקוחות משתי המתחרות הגדולות ממנה, ורייזון ו־AT&T. לשם השוואה, ברבעון השלישי של 2012 איבדה החברה חצי מיליון לקוחות.

 

איך היא עשתה זאת? בין השאר לראשונה הציעה T–mobile ללקוחותיה את האפשרות לגלוש ולשלוח הודעות ללא תוספת תשלום מ־115 מדינות בעולם. גם בארה"ב, כמו בישראל, תעריפי הגלישה הסלולרית מחו"ל מרקיעים שחקים, וההצעה של T–mobile הצליחה להפתיע את השוק האמריקאי. המגבלה היחידה היא שהגלישה בחו"ל תהיה על רשתות דור שני, כלומר במהירות נמוכה יותר מאשר ברשת במדינת המוצא. לתשומת לב החברות הישראליות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x