$
מכשירים ומדריכים

כמה שעוני Galaxy Gear חכמים מכרה סמסונג?

לפי דיווח בתקשורת הדרום קוריאנית, ה-Galaxy Gear זכה ל-50 אלף רכישות בלבד וחלק לא מבוטל מרוכשי השעון התחרטו על כך; ברשת האלקטרוניקה בסט ביי הוחזרו 30% מהשעונים. לעומת זאת, טוענת החברה שמכרה כ-800 אלף מכשירים

נמרוד צוק 11:5419.11.13

הגלקסי Gear, השעון החכם הראשון של סמסונג נחשב לאחד המוצרים הבולטים בקטגוריית המחשוב הלביש. ואולם, הדעות חלוקות על הצלחתו בשווקים. לפי מקורות האתר הקוריאני BuisnessKorea, נמכרו רק 50 אלף יחידות מאז הושק בספטמבר. לעומתו, טוענת סמסונג עצמה לשיעור מכירות עצום ביחס: 800 אלף יחידות. 

לטענת החברה מדובר בהישג שהפתיע אותה לטובה ואף עקף את תחזיותיה. בהודעה שפרסמה, טענה סמסונג שזהו מוצר המחשוב הלביש הנמכר ביותר בעולם.

 

ענקית האלקטרוניקה האיצה פיתוח השעון כדי להגיע לשוק לפני המתחרים, על רקע ההייפ שנוצר בחודשים האחרונים סביב קטגוריית מוצר זו. השעון קודם באמצעות קמפיין אגרסיבי של פרסום טלוויזיוני, אבל נקטל בביקורות (ביניהן סקירת "כלכליסט") בשל הפונקציונליות המוגבלת ומחירו הגבוה. המוצר זכה לשיעור החזרות חריג של כ-30% בקרב לקוחות רשת חנויות האלקטרוניקה בסט ביי. הוא משווק גם בישראל ועולה 2,000 שקל.

 

Galaxy Gear, השעון החכם של סמסונג Galaxy Gear, השעון החכם של סמסונג צילום: הראל עילם

 

ה-Gear שוקל 76 גרם, יש לו מסך ברזולוציה של 320 על 320 פיקסל וכולל מצלמה ומיקרופון. המכשיר משמש כמוצר נלווה לסמארטפונים מתוצרת החברה, בשלב זה הגלקסי נוט 3 בלבד ובהמשך גם לנוט 2, ל-S3 וה-S4. בשלב זה האפליקציות שלו מועטות ופרימיטיביות ברובן, השימוש בו מחייב סנכרון עם הסמארטפון. הצד החזק העיקרי שלו הם ביצועי המצלמה.

 

עדיין מוקדם לחרוץ את דינו של המוצר; יתכן שתאימות לדגמי טלפונים נוספים והוזלתו יוכלו להוביל לזינוק במכירות. בנוסף, שוק השעונים החכמים נמצא בחיתוליו וגם דגמים קודמים שהגיעו אליו - שעוני סוני, מוטורולה ואחרים - לא הגיעו לנתוני מכירות מרשימים במיוחד. שוק השעונים החכמים צפוי לגדול ולהתרחב בשנה הקרובה, כשייכנסו אליו גם ענקיות טכנולוגיה אחרות כגוגל, מיקרוסופט ואפל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x