סבב טרום הנפקה: אאוטבריין הישראלית מגייסת 35 מיליון דולר
החברה שנחשבת כיום למנוע ההמלצות לכתבות הגדול בעולם יוצאת לגיוס שמביא אותה לסך של כ-100 מיליון ד' מאז היווסדה לפני שבע שנים
10:0123.10.13
אאוטבריין, המנוע הישראלי להמלצות על כתבות, מגייס 35 מיליון דולר, במה שנראה כמו סבב טרום-הנפקה. סיבוב זה מביא את החברה הישראלית, הנחשבת כיום למנוע ההמלצות לכתבות הגדול בעולם, לסך גיוסים של כ-100 מיליון דולר מאז היווסדה לפני שבע שנים. את הסיבוב הובילה קרן הרבורווסט (HarbourVest), משקיעה חדשה בחברה. הרבורווסט האמריקאית מפורסמת בהיותה קרן המשקיעה בקרנות הון סיכון. בין השאר השקיעה בקרנות ישראליות כגון כרמל, אוורגרין, פיטנגו, ויטהלייף ו-JVP, אך גם הייתה שותפה להשקעות במספר חברות שיצאו להנפקה, כגון סרגון ורדוור. בסבב האחרון השתתפו גם המשקיעות הקיימות באאוטבריין: לייטספיד, ג'מיני, כרמל, וכן גלנרוק של ליאון רקנאטי, ורודיום של בנו, דניאל רקנאטי.
קראו עוד בכלכליסט:
- טאבולה נגד אאוטבריין: מלחמת עולם שמתחילה בישראל
- המתחרות כבר משתמשות במודל של אאוטבריין
- אאוטבריין תנפיק לפי שווי של מיליארד דולר
בניגוד לפרסומים בתקשורת אמש ומוקדם יותר הבוקר, סיבוב הגיוס הגדול אינו מהווה תחליף להנפקה. למעשה, הוא ישמש את אאוטבריין לצמיחה בטרם ההנפקה על מנת להגיע אל הבורסה עם מחזור מכירות גדול יותר וכיסים עמוקים יותר, מה גם שהכסף הועבר לחשבון של אאוטבריין עוד בחודש אוגוסט האחרון, בטרם הפרסומים על ההנפקה.
החברה הישראלית המבוססת בנתניה ובניו יורק הגיעה לקצב הכנסות שנתי של 120-140 מיליון דולר בתוך שבע שנים מאז היווסדה. עיקר הצמיחה שלה הגיעה לה דווקא בשלוש השנים האחרונות, ואת רף 100 מיליון הדולר חצתה ממש לאחרונה. כפי שנחשף ב"כלכליסט", החברה מכינה את עצמה לקראת הנפקה לפי שווי של כמיליארד דולר שצפויה לצאת אל הפועל בשנה הבאה.
מייסדי אאוטבריין. (מימין) איתן גלאי אורי להב ירון גלאי. מגייסים צילום: עמית שעל
בשנים האחרונות זוכה אאוטבריין לתחרות גדולה מצד טאבולה הישראלית ועדיין, אאוטבריין נחשבת למנוע טראפיק חשוב לתנועת גולשים ברשת. חברת המחקר Pars.ly דירגה אותה כאחת מספקיות הטראפיק הגדולות ברשת, שלישית רק לגוגל ופייסבוק, עם 50 מיליון דפים בחודש. המתחרה הישראלית שלה, טאבולה מדורגת באותו הסקר עם 2-3 מיליון. לפי חברת המחקר קומסקור, אאוטבריין מדורגת שלישית בשיעור החשיפה מבין גופי סינדיקציות הפרסום בארה"ב, מתחת ליאהו ומעל גוגל. 192 מיליון גולשים ייחודיים נחשפו ביולי לעמודי אאוטבריין, עם שיעור חשיפה של 85.6% מכלל גולשי האינטרנט בארה"ב.
החברה נוסדה בידי ירון גלאי, איתן גלאי ואורי להב ומעסיקה כיום קרוב ל 250 עובדים.