בני דור ה-Y: הטכנולוגיה מבטלת את האנושיות שלנו
כך עולה מסקר בינלאומי נרחב שערכה אינטל, בנושא התייחסות החברה לטכנולוגיה, השפעותיה ונזקיה. בין היתר, הוא מפרט את המידע שמוכנים אנשים לשתף ומראה מגמת ירידה ברמת האופטימיות כלפי קדמה טכנולוגית
בני דור ה-Y - ילידי 1980-2000 - אולי גדלו עם טכנולוגיה, אבל הם בהחלט מודעים להשפעה המזיקה שלה על החברה ועל עצמם, וטוענים כי היא הפכה את התרבות לפחות אנושית. כך עולה מסקר בינלאומי מקיף שנערך על ידי אינטל, בו השתתפו 12 אלף איש ב-8 מדינות מסביב לעולם במהלך הקיץ האחרון.
- אינטל עקפה את התחזיות: ההכנסות ברבעון - 13.48 מיליארד דולר
- מנכ"לית HP: מיקרוסופט הפכה משותפה למתחרה ישירה
- העובדים ניצלו: אינטל מחדשת את פעילות מיקרון ישראל
האמריקאים מדוכאים, הסינים אופטימיים
באופן מעניין, יותר צעירים (59%) חושבים שכחברה אנו מסתמכים יותר מדי על טכנולוגיה. יחס זה יורד ל-51% בקרב מבוגרים מעל גיל 25. היחס משמעותי יותר במדינות המפותחות, שם 63% חושבים כך. בארצות הברית, השיעור כבר מזנק ל-77%. פחות ממחצית - 45% - אמרו כי טכנולוגיה הופכת אותנו ליותר אנושיים, ורק 34% אמרו כי הם חושבים כי יתרונות הטכנולוגיה זמינים לכולם.
צעירים גם פחות מאמינים שטכנולוגיה היא חלק חשוב בצמיחה של החברה והמדינה שבהם הם חיים - 67% ענו בחיוב לשאלה, לעומת 73% בקרב המבוגרים. גם הפעם ניתן לראות כי צעירים מדינות מפותחות אפילו יותר ציניים לגבי טכנולוגיה - שם רק 62% ענו בחיוב.
למרות זאת, 69% מהצעירים אמרו כי טכנולוגיה משפרת את יחסיהם האישיים, ו-86% ציינו כי היא הופכת את חייהם לפשוטים יותר. במדינות המתפתחות, יש אופטימיות גבוהה מאוד לגבי טכנולוגיה, כאשר 98% מהנשאלים בהודו ו-92% מברזיל אמרו כי טכנולוגיה תשפר את מצב התעשייה במדינתם.
הציבור האופטימי ביותר לגבי טכנולוגיה הם נשים מבוגרות בסין ובהודו מעל גיל 45. שם, למעלה מ-77% מהנשאלות אמרו כי טכנולוגיה הופכת אותנו ליותר אנושיים. בארצות הברית בקרב נשים באותו גיל, היחס עמד על 22% בלבד. קבוצה זו גם מאוד אופטימית כלפי טכנולוגיה, משתדלת להחזיק בטכנולוגיה החדשה ביותר ומשתמשת בה על מנת להשאר בקשר עם המשפחה.
שיתוף מידע: כתובת מייל כן, אבל טלפון? מה פתאום
טכנולוגיה יכולה ללמד אותנו ולהתאים את עצמה אלינו. גוגל היא אחת החברות המובילות בנושא, עם שירות גוגל Now. רוב הנשאלים מודעים לכך, ו-53% אמרו כי הם מוכנים לשתף מידע על מנת לסייע להם ולאחרים לקבל שירות טוב יותר. 36% מהנשאלים אמרו כי טכנולוגיה צריכה ללמוד את המשתמש.
אנשים בעיקר מוכנים לשתף מידע כללי כגון מגדר, תוכניות טיול, תאריך לידה, השכלה, כתובת מייל והיסטוריית רכישה. הם פחות מוכנים לחלוק מידע גנטי, תיקים רפואיים, מספרי טלפון ופרטים בנקאיים.
בשאלה היכן הטכנולוגיה כן יכולה לעזור, 49% ומעלה מהנשאלים ענו כי יש מקום לשיפור בתחום של רפואה, חינוך ותחבורה. פחות מ-35% חשבו כי טכנולוגיה תוכל לעזור להם בנושאים כגון כושר, בריאות, הגנה על הסביבה ואיזון בין חייהם הפרטיים וחיי העבודה. בסך הכל, תושבי מדינות מתפתחות פתוחים יותר לשיתוף מידע. 65% מהם מוכנים לשתף מידע, לעומת 40% במדינות המפותחות.