$
הייטק והון סיכון

בכיר אמזון: המרכז שנפתח בישראל ייצור קהילת פיתוח חדשה

"מאוד התרשמנו ממספר ומאיכות הלקוחות שיש כאן - ומהיצירתיות והחדשניות שראינו", אמר ג'ף בר, המנהל שמתווה את הפיתוח העתידי של ענקית הקמעונאות בתחום שירותי הענן. בראיון ל"כלכליסט" הוא מספר על תוכניותיה של החברה לשוק המקומי

עומר כביר 16:0917.10.13
"למפתחים הישראלים יש הרבה אינטנסיביות, במיוחד בנוגע למובייל. אני רואה בישראל הרבה אנרגיה ואופטימיות, הרבה אנשים שיש להם רעיונות מדהימים והם הופכים אותם להצלחות ולרכישות בקצב מדהים" - כך אמר ל"כלכליסט" ג'ף בר, האוונגליסט הראשי של שירותי הענן של אמזון (AWS).

בר מבקר בימים אלו בישראל והיה אורח של מטריקס בערב טכנולוגי שערכה החברה לקהילת הענן המקומית. הוא התראיין ל"כלכליסט" זמן קצר לאחר שאמזון הכריזה על פתיחת משרד מקומי של חטיבת שירותי הענן שלה.

 

ג'ף בר ג'ף בר צילום: אוראל כהן

 

"מאוד התרשמנו ממספר ומאיכות הלקוחות שיש לנו בישראל, ומהיצירתיות והחדשניות שראינו", הסביר בר את ההחלטה לפתוח נציגות. "העסקים שלנו כאן גדלים בצורה קבועה, וזה היה מאוד הגיוני שנוכל לשרת אותם מבסיס מקומי. יהיו לנו אנשי פיתוח עסקי, אדריכלי פתרונות, שעוזרים ללקוחות להבין לבחור מבין שירותי אמזון השונים, אנשי תמיכה טכנית וכל השירותים השונים שדרושים. וזה יעזור ללקוחות ליצור יישומים טובים יותר במהירות גדולה יותר".

 

איזו השפעה תהיה למשרד של אמזון על קהילת המפתחים המקומית?

“הוא יצור קשר טוב יותר עם הלקוחות שלנו, ויאפשר לנו לתת להם את המשאבים שהם צריכים בשפה המקומית. הוא יעזור ליצור קהילה אמיתית. אנחנו אוהבים ליצור קבוצות משתמשים של AWS, אוסף של משתמשים שנפגשים בזמנם הפרטי ומאזינים להרצאות. לפעמים אמזון שולחת דובר, לפעמים אחד הספקים. זה החיבור בשטח בין משתמשי AWS. הייתה כבר קצת פעילות כזאת בישראל, אבל אני מקווה שנוכחות של משרד מקומי תשמש כאות שאומר שהגיע הזמן להעלות הילוך וליצור קהילה חזקה כאן בישראל”.

 

אתם מתכננים ליזום פעילות?

“אנחנו מעדיפים זה יגיע מהקהילה. אנחנו שמחים לעזור להם באמצעות מתן גישה למידע חדש או לדוברים או באמצעות המלצות. אבל קבוצות המשתמשים המצליחות ביותר מקיימות רק עם מגע קל איתנו. קל לנו ליצור את הקבוצות ולנהל אותן בכוח, אבל הקבוצות שעובדות הכי טוב הן אלו שמתנהלות על ידי המשתמשים והלקוחות בעצמם".

 

מחסני אמזון בארצות הברית מחסני אמזון בארצות הברית

 

הכניסה של אמזון לתחום שירותי הענן היא לא משהו טריוויאלי. איך חנות מקוונת הופכת לספק שירותים?

“כחנות מקוונת אחת הבעיות שאנחנו מתמודדים איתן היא ביקוש לא אחיד. ברמת המיקרו הביקוש יכול לעלות ולרדת לאורך היום, בהתאם לשעות הקנייה, וכמות התשתית הדרושה משתנה גם היא במהירות".

 

"ברמת המאקרו יש את עונת החגים שבמהלכה הטראפיק מזנק. תכנון והתמודדות עם סוגיה זו היו דברים שתמיד עשינו, אבל בימים הראשונים זה היה הליך ידני: בזמנים מסוימים בשנה ביקשנו מכל הצוותים להעריך כמה חומרה תידרש להם בחודשים הקרובים. ואז חשבנו למה שלא נבנה מערכת שתאפשר לנו להקצות משאבים במהירות, להשתמש בהם לפי דרישה ואז להחזיר אותם למאגר של משאבים שכולם יכולים להשתמש? כשהתחלנו לעשות את זה, לקוחות פנו אלינו ואמרו 'אתם עושים איזה קסם ב-IT, אתם יכולים לשתף אותנו ולספר לנו איך אתם עושים את זה?'. הבנו שיש כאן הזדמנות עסקית”.

 

אתר אמזון אתר אמזון צילום מסך: TechCrunch

 

מה היתרון של אמזון לעומת חברות טכנולוגיה ותיקות כמו IBM או HP?

“זה קשור להתחלה שלנו כחנות מקוונת. בימים הראשונים של מסחר ברשת, אנשים חששו מאוד מתשלומים מקוונים, והיינו צריכים לפתח אמצעים שיאפשרו ליצור ביטחון בקרב הלקוחות ודרכים ליצור איתנו קשר אם יש להם בעיות. גם רצינו להקשיב ללקוחות. האם הם רוצים דרכים חדשות לערוך קניות? אותה פתיחות, מתן האפשרות ללקוחות להגיד לנו מה חשוב להם, חדשנות בהשראת הלקוחות, היא משהו מיוחד. הרבה פעמים קיבלתי מייל מלקוח שאמר 'אנחנו אוהבים את השירות, ויש לנו כמה רעיונות', העברתי אותו לצוות ולפני שאני מרגיש הם מוסיפים תכונות חדשות או מפתחים שירותים חדשים על סמך אותם רעיונות".

 

"אנחנו לא ממציאים בוואקום. בחברת טכנולוגיה קלאסית, את החדשנות מובילים בעיקר מהנדסים יצירתיים, ולא צרכי הלקוחות בפועל. יש לנו את המהנדסים היצירתיים האלו, אבל אנחנו מודאים שצרכי הלקוחות יעמדו לנגד עיניהם. אנחנו אף פעם לא שוכחים שיש לנו לקוחות. אנחנו לא ממציאים שירות וחושבים, מעניין אם מישהו ישתמש בזה. שאלת הצורך נקבעת הרבה לפני שאנחנו מתחילים לבנות משהו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x