מעצב השעון החכם של סוני יוצא נגד שעון ה-Galaxy Gear
בראיון ל"כלכליסט", טען טום וולדנר כי היכולת לדבר דרך מיקרופון שמוטמע ברצועה לא תהפוך למיינסטרים. לעומתו, מנהל השיווק של מוצרי אקספריה בחברה טען כי תשומת הלב לה זכה שעון סמסונג תועיל גם למוצרים מתחרים
"השעון החכם של סמסונג ימשוך יותר תשומת לב לקטגוריית השעונים החכמים, וגם לשעונים שלנו" - כך אמר ל"כלכליסט" מנהל השיווק של מוצרי אקספריה בסוני, סטיבן סנידן. עמיתו, טום וולדנר, המעצב הראשי של ליין מוצרי אקספריה, תקף את עיצוב השעון המתחרה וטען שאופן השימוש בתכונת ניהול השיחות שלו אינו טבעי ולא יתפוס בקרב המשתמשים.
- IFA 2013: הצצה ראשונה ל-Smartwatch 2 של סוני
- IFA 2013: השעון החכם Galaxy Gear בידינו
- ניסאן Nismo Smartwatch: שעון חכם שנולד עבור חולי הגה
סוני השיקה שעון חכם משלה לפני יותר משנה, שנקרא בפשטות SmartWatch, אך זה זכה לביקורות שליליות ולא הצליח לעורר עניין כפי שעורר הגלקסי Gear של המתחרה הקוריאנית.
שעות ספורות לפני שסמסונג הציגה את השעון שלה הציגה סוני את ה-SmartWatch 2, עם מסך 1.6 אינץ', חיי סוללה של חמישה ימים (בניגוד ל-25 שעון אצל סמסונג) ועמידות למים. ואולם, המהלך עבר מתחת למכ"ם של רוב כלי התקשורת. כשנשאל האם החברה היפנית מאוכזבת לאור ההתעלמות היחסית של מן השעון שלה, העדיף סנידן למנות את יתרונותיו:
“הוא פתוח למפתחים. יש לנו הרבה אפליקציות ואנחנו נותנים לצרכן להחליט מה טוב עבורו (גם הגלקסי גיר פתוח ליישומים חיצוניים, ע"כ). השעון שלנו לא מוגבל למכשיר אחד, והוא יעבוד אפילו על מכשיר של סמסונג. יש לנו יותר פתיחות, הוא בנוי לאנדרואיד”.
זאת, בניגוד לשעון המתחרה שנכון לרגע השקתו תומך רק בשני מכשירי מובייל - הגלקסי S4 והגלקסי נוט 3.
לדבר אל השעון? השתגעתם?
“זו פונקציה נחמדה לדבר עם השעון, אבל אנחנו סקפטים לגבי המקובלות החברתית", הוא אמר. "אני עיצבתי את אוזניית הבלוטות' הראשונה בשוק, בשנות ה-80. אמרו לנו שזה גיקי, אבל חשבו שאנשים יתרגלו. אחרי עשרים שנה זה עדיין גיקי. יש מחסומים שקשה לעבור”.
וולדנר היה מעורב בעיצוב השעונים החכמים של סוני עוד מ-2007, עת יצאו שעונים ראשונים (ונשכחים) מבית היוצר של סוני-אריקסון: "ניגשנו לזה בגישת למידה. זה ניסוי שוק ואנחנו יודעים שכנראה לא נרוויח הרבה כסף בשלבים הראשונים, אבל צריך להתחיל לצאת לדרך. אפשר לעשות הרבה מחקר אבל בעולם האמיתי זה שונה לחלוטין. יש כישלונות, אבל אני לא רוצה לדבר עליהם”.
מקשיבים לטענות המשתמשים
כשיצא לשוק האקספריה Z, משתמשים רבים ביקרו את השוליים החדים שלו והתלוננו כי אחרי שימוש ארוך המכשיר "חותך" את היד. "חשדנו שנקבל פידבק רע על השוליים החדים, אבל רצינו ליצור תחושה חדשה וטכנולוגית יותר", גילה וולדן. "הפידבק היה אולי שלילי משציפינו, אבל הקשבנו. אנחנו מקשיבים כל הזמן. התפקיד שלי הוא להביא את הפידבק מהציבור לצוותי העיצוב”. החברה יישמה תובנות אלו ב-Z1, שמגיע עם שוליים מעוגלים.
אחת התכונות העיצוביות הבולטות של ה-Z וה-Z1 היא מיקומו של כפתור ההפעלה – בצד המכשיר במקום בראשו – כך שהוא נגיש יותר כשמחזיקים את הסמארטפון על מסך 5 האינץ' שלו ביד אחת. גם כאן, אומר וולדנר, היה לפידבק מהציבור מקום חשוב: "עשינו מחקר. צריך להקשיב לאנשים, להיפגש עם אנשים שמשתמשים במוצר ולקרוא בלוגים, להבין שזו נקודת תקשורת העיקרית עם המוצר. זו הייתה החלטה מעניינת מאוד”.
הכותב הוא אורח סוני בתערוכה