נגמרה החגיגה: פייסבוק תתחיל להציג פרסומות וידאו בפיד שלכם
הרשת החברתית מבקשת להתחרות בחבילות הפרסום של תחנות הטלוויזיה ותשיק פרסומות של 15 שניות שיופיעו בפיד שלכם ויעלו למפרסם בין מיליון ל-2.5 מיליון דולר ליום. מה שצפוי לזכות לעידוד המשקיעים יעורר תרעומת בקרב המשתמשים
- ממציא הלייק: "אל תבקש רשות, פשוט תעשה מה שאתה מבין"
- פייסבוק פיצחה את הדרך להשתמש בנו להגדלת ההכנסות
- פייסבוק היכתה את התחזיות: ההכנסות זינקו ב-53% ברבעון ל-1.81 מיליארד דולר
המקורות מסרו לבלומברג שהבחירה ב-15 שניות אינה מקרית: זהו זמן הצגת הפרסומת המינימלי בטלוויזיה האמריקאית. בכך, שואפת הנהלת פייסבוק לגרום למפרסמים להעביר את הקמפיינים שלהם מהטלוויזיה לרשת החברתית.
עיזבו את הטלוויזיה, בואו לפייסבוק
המחיר להצגת מודעות וידאו צפוי להתחיל גבוה; כדי לפלוש לכם לפיד, יהיה על המפרסמים לשלם בין מיליון ל-2.5 מיליון דולר למודעה עבור תצוגה במשך יום אחד. ואולם, מפרסמים יוכלו ליהנות מאלמנט חשוב שמציגה הרשת ואין עדיין בטלוויזיה: מיקוד המודעות וקבלת נתוני יעילותן.
לפי בלומברג, מארק צוקרברג רצה להשיק שירות כזה לפני זמן רב, אך דחה פעמיים את מועד ההשקה בשל חשש מפני תגובת הגולשים והמפרסמים עצמם. אלו האחרונים הביעו בעבר חשש מפרסום שכזה, שכן הפלישה לפיד עשויה לעורר אנטגוניזם כלפי המוצר בקרב הגולשים. ועם זאת, כל תחנות הטלוויזיה בעולם מציגות פרסומות והצופים אמנם מתלוננים (או מעבירים לערוץ אחר במהלכן) - אבל ממשיכים לצפות.
יום חג למשקיעים
עדיין לא ידוע מתי יושקו חבילות פרסום אלה, אך ניתן לצפות שהמהלך יעורר תגובה חיובית בקרב משקיעי פייסבוק, בשל היווצרות מקור רווח חדש. בשל כך, לא מן הנמנע שהעסקאות ייסגרו במהלך הרבעון הקרוב והחשיפה תתבצע בסמוך לסופו כדי להציג זינוק בהכנסות ולמשוך משקיעים חדשים.
פרסומות וידאו אמנם קיימות ברשת מזה זמן רב, אך הופעתן בתוך הפיד עצמו בפייסבוק, שירות ש-1.15 מיליארד משתמשיו נוהגים להיכנס אליו מדי יום לפרקי זמן ארוכים, צפוי לעורר גל של ביקורות בקרב הגולשים. ביז סטון, ממייסדי טוויטר, אמר לאחרונה שעל פייסבוק לאפשר למשתמש לבחור אם להימנע מהפרסומות במודל תשלום Freemium. נראה שהנהלת הרשת החברתית תבחר גם הפעם להעדיף את אינטרס המשקיע על זה של המשתמש.