מהפכה בתעשיית הגיימינג: אפל הפכה לקמעונאית הגדולה ביותר
ענקית המשחקים האמריקאית אלקטרוניק ארטס הודיעה כי ברבעון האחרון אפל הפכה להיות השותפה הגדולה ביותר שלה. 11% מהכנסות החברה הגיעו ממשחקי מובייל
ותודה ל-iOS: אפל הפכה להיות הקמעונאית הגדולה ביותר של משחקי ענקית משחקי המחשב האמריקאית אלקטרוניק ארטס (EA). כך עולה מהדו"ח הרבעוני של חברת המשחקים שפורסם השבוע.
- מיקרוסופט מעודדת פיתוח של משחקים עצמאיים לאקסבוקס
- מימון המונים: הגורו לא גר כאן יותר
- "כלכלת החלחול" של הכדורגל אינה עובדת
בסך הכל, הכנסות החברה עמדו על 949 מיליון דולר ברבעון האחרון, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אבל למרות הירידה הקלה, מכירות המשחקים הדיגיטליות והמקוונות של החברה זינקו ב-17% ואף עקפו בשנה האחרונה את המכירות הפיזיות ברשתות הקמעונאיות. בסך הכל, 76% מהכנסות החברה הן ממכירות דיגיטליות, כאשר אפל תפסה את ההובלה הודות ל-iOS, לפי סמנכ"ל התפעול של החברה, פיטר מור.
אחד המשחקים הנפוצים והרווחיים ביותר על האייפד בעולם המערבי הוא הסימס, המותג המצליח והמפורסם של EA. משחק סלולר מקוון ומצליח אחר הוא Tapped Out בסדרת משחקי הסימפונס, שזוכה ל-5.9 מיליון משתמשים פעילים ביום. משחקי סלולר מחזיקים ב-11% מהכנסות החברה, כאשר 90 מיליון הן ממכירות משחקים לטלפונים חכמים וטאבלטים.
הנוכחות המשמעותית של אפל בהכנסות EA - שניתן להעריך במספר עשרות מיליוני דולרים - מדגיש את חשיבותה הגוברת של iOS כפלטפורמת גיימינג מובילה, שמתחרה לא רק בפלטפורמות גיימינג למובייל אלא גם בפלטפורמות מסורתיות יותר כמו קונסולות משחקים ומשחקי מחשב. החשיבות של iOS צפויה לגדול משמעותית עם השקת גרסה 7 של מערכת ההפעלה בסתיו הקרוב, שעתידה לתמוך בבקרי משחק שיתחברו לאייפון ולאייפד, וישדרגו משמעותית את יכולות השליטה במשחקים שלהם.