פסילה אחרונה? זינגה מפטרת 18% מעובדיה וסוגרת משרדים
חברת המשחקים הכושלת הכריזה על גל פיטורים ועל סגירת משרדיה בניו יורק, טקסס וקליפורניה. זאת, לאור כשלונה בתחום המשחקים החברתיים ומתוך כוונה להיערך לשוק היעד שלה - משחקי המובייל
הקריסה של ענקית משחקי הרשת לשעבר זינגה נמשכת ביתר שאת: אמש (ב') הכריזה החברה על פיטורי 520 עובדים, כ-18% מכוח האדם שלה ועל על סגירת משרדי החברה בניו יורק, לוס אנג'לס ודאלאס.
מטרת המהלך, על פי הודעה ששלח המנכ"ל פינקוס לעובדים, היא לקצץ עוד יותר בהוצאות ולהתמקד באופן רדיקלי במשחקים למובייל ולפטפורמות חדשות נוספות. הקיצוץ במשכורות לבדו צפוי לחסוך לחברה כ-80 מליון דולר בשנה. הפיטורים יבוצעו בהדרגה עד סוף אוגוסט.
הקיצוץ הוא השני השנה שמבצעת החברה, לאחר פיטורים בהיקף קטן יותר של 30 עובדים וסגירת משרדי החברה בבולטימור. במהלך החודשים האחרונים ביטלה החברה 18 ממשחקיה הפחות רווחיים כחלק מהנסיון להתייעל. מצבה של החברה משתקף גם במחיר המניה, שהחלה להיסחר בעשרה דולר בסוף 2011 והיום עומדת על כשלושה דולר - שווי כולל של 2.4 מיליארד דולר, לעומת שבעה מיליארד דולר בשיאה.
בין המפוטרים: מפתחי OMGPOP
לפי דיווחים הקיצוצים כוללים, למעשה, סגירה של סטודיו הפיתוח של OMGPOP. עם רכישת הסטראט-אפ הניו-יורקי בשנה שעברה הפכו משרדי החברה לסטודיו של זינגה בעיר. סגירת סטודיו זה שקולה, למעשה, לסגירה של OMGPOP ורבים מהמפוטרים בסבב הנוכחי הם יוצאי הסטארט-אפ.
"זה היו האחרון בזינגה של רבים מאנשי OMGPOP”, נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של הסטודיו. אחת העובדות הבכירות בסטודיו, אלי ניקולס, כתבה: “גיליתי היום בפייסבוק שפוטרתי ושהמשרדים של OMGPOP סגורים. תודה זינגה על שהזכרתם לי איך לא לנהל עסק".
סגירת OMGPOP מגיעה אחרי שלפי כחודש מייס הסטארט-אפ ויוצר Draw Someting עזב את זינגה בטריקת דלת, אחרי שהאשים את החברה בהעתקת משחקים.
עוברים למובייל, מוותרים על חלק מהעובדים
אתר All Things D, שדיווח על הקיצוץ, מעריך כי צמצום כוח האדם משקף התאמה של מימדי החברה לתנאים הכלכליים בשוק המובייל, שצפוי לספק לחברה הכנסות בהיקף קטן יותר מזה שהצליחה לייצר בתקופת הפריחה של משחקי הרשת, שרכבו על הצמיחה המטאורית של פייסבוק. בחברה צפו בעבר כי הירידה מהכנסות משחקי הווב תהיה איטית יותר וכי הרווחים ממשחקי המובייל יגדלו מהר יותר, וקיוו כי המתודה שגיבשו לפיתוח להיטים תעבוד גם בעולם המובייל - הערכה שהתגלתה כשגויה.
לעומת ההצלחה הוויראלית בפייסבוק, בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל זינגה מתקשה לשמור על קצב הורדות מהיר לאורך זמן, דבר שקובר את המשחקים סופית ברגע שירדו מרשימות האפליקציות הפופולריות ביותר. הניסיון של החברה לרכב על נוסחאות מצליחות, למשל לשחזר את ההצלחה של Draw Something שקנתה כחלק מרכישת חברת OMGPOP במשחק המשך, נחל כשלון.