פורסטר: לינקדאין משמשת גם ככלי לניהול רכש
הרשת החברתית לינקדאין ידועה בעיקר למחפשי העבודה למיניהם. אולם מחקר חדש של פורסטר מראה שגם מנהלי רכש בתחום ה-IT משתמשים בה לקניית ציוד לעסק
מחקר של חברת פורסטר שהוזמן ככל הנראה על ידי הרשת החברתית לינקדאין ושממצאיו פורסמו בשבוע האחרון באתר "ביזנס אינסיידר" הראה כי מעבר לתחום הנטוורקינג המקצועי, מנהלי רכש בתחום ה-IT משתמשים בלינקדאין גם ככלי עזר בקניית ציוד IT.
- לינקדין פוזלת לכיוון סיילספורס ויאמר
- פייסבוק השיקה אפליקציה לגיוס עובדים - לינקדין יורדת ב-2%
- מפוטרי יאמר: מארק בניוף רוצה אתכם
הסקר שהקיף כ-1,170 מנהלי רכש ברחבי העולם, הראה כי מקבלי החלטות בתחום ה-IT משתמשים ברשתות החברתיות באופן נרחב בעיקר בתחום העסקי. כמו כן נמצא כי השימוש ברשתות החברתיות משפיע על תהליכי קבלת החלטות בתחום הטכנולוגיה.
88% ממקבלי ההחלטות השתמשו לפחות פעם אחת בחודש ברשת חברתית כלשהי וכ-61% מהם שיתפו או פירסמו בהן תכנים מקצועיים. מתוך המשתמשים, כ-73% מהם השתמשו בה כדי ליצור קשר עם ספק כלשהו.
המספרים שהוצגו גם הוצלבו ברמה הגלובלית ונמצא כי הם תואמים בכל העולם, זאת בין אם מדובר במנהל רכש באוסטרליה, ארה"ב או אירופה. אחוז המשתמשים הגבוה ביותר נצפה בהודו ובבברזיל עם כ-92% ו-95% בהתאמה.
השפעה על תהליכי הרכישה
59% ממנהלי הרכש הודו כי השימוש ברשת חברתית השפיע על תהליך הרכישה. מדובר על עלייה של כפי שניים ביחס למצב לפני שנתיים.
הסיבות העיקריות שצוינו לשימוש ברשתות היו: קבלת מידע נוסף מחברים אמינים (58%); מהירות מציאת המידע הנדרש (40%); רלוונטיות המידע (37%); גישה לרשת רחבה של חברים (48%).
הסקר אמנם אינו אובייקטיבי לחלוטין ומיועד גם לספק לאנשי שיווק אפיקים חדשים לזיהוי לידים, אך הוא בהחלט מציג את היעילות של שימוש ברשתות לתחומים מקצועיים.
הסקטורים בהם נמצא השימוש הנרחב ביותר ברשתות החברתיות לצורכי רכש, היו מתחומי ההייטק (כ-17%), התעשיה (כ-15%) והפיננסים (כ-14%).