$
מכשירים ומדריכים

מוטורולה מוביליטי תייצר לכם את הטלפון הנכון

מוטורולה השלימה את הפיתוח של קו המוצרים הראשון שעוצב תחת המטריה של גוגל. המכשירים יכילו אנדרואיד ללא כל תוספים ומוטורולה התחייבה שהם לא ייכנסו למירוצי גודל מול המתחרים

רפאל קאהאן 15:0317.04.13

מוטורולה מוביליטי השלימה לאחרונה את הפיתוח של מכשירי המובייל החדשים הראשונים שלה מאז רכישתה על ידי גוגל ב-2011 תמורת 12.5 מיליארד דולר. מאז העסקה, לא הוצגו מוצרים חדשניים באמת - מכיוון שקו המוצרים ומפת הדרכים של מוטורולה מוביליטי כבר תוכננו מראש עד לתחילת 2013.

 

בכירים בגוגל אף הביעו בעבר אכזבה מקו המוצרים הקיים של מוטורולה. אבל עכשיו, כשהתאריך מתאים, מוטורולה מוביליטי הודיעה כי היא השלימה את התכנון של קו מכשירים חדשים שיהיו הראשונים שעוצבו תחת הוראותיה והעדפותיה של גוגל.

 

החזון של גוגל ומוטורולה

 

על פי ג'ים וויק, המעצב הראשי של מוטורולה מוביליטי, הפילוסופיה שתעמוד מאחורי עיצוב המכשירים היא "Better is better" (טוב יותר זה טוב יותר), זאת בניגוד למוטו השכיח של רוב היצרנים "Bigger is better" (גדול יותר זה טוב יותר). ניתן גם להבין את קו העיצובי של גוגל על ידי בחינת המוצרים הקיימים שלה - הטאבלטים והטלפונים החכמים בסדרת נקסוס. אילו מכשירים שדומים באופן מעניין להעדפותיה של אפל בחום העיצוב, עם סוללה מובנית, מערכת הפעלה קלה ללא תוספות ומסך איכותי.

 

 

מוטורולה Razr i - המכשיר הבא מבית החברה כבר יראה אחרת מוטורולה Razr i - המכשיר הבא מבית החברה כבר יראה אחרת צילום: ניצן סדן

 

העיצוב החדש נבנה מתוך דאגה לכך שהמכשירים לא יהיו גדולים מדי. "אנשים מסויימים אוהבים מסכים גדולים, אבל יש גודל 'זהב' שכרגע המכשירים המובילים בשוק עברו אותו", מסביר וויק, "אנשים רוצים מכשיר שיהיה בגודל הנכון". בנוסף, ו'ויק מציין כי יצרנים מנפחים את מערכות ההפעלה עם עשרות תוספים שאין להם שימוש: "אנשים רוצים לבחור בעצמם את הכלים שלהם. אנחנו מתמקדים בפשטות שימוש ובהחזרת הכוח למשתמש", מוסיף וויק.

 

בתוך כך, במוטורולה מכינים בשקט מופתי את מכשיר הדגל הבא של גוגל, שזכה לכינוי "מוטורולה X". לדברי אריק שמידט, יו"ר גוגל, המכשיר יהיה "מרשים מאוד". הוא מוגדר על ידי גוגל כ"פון פלוס", ויעמוד בסטנדרטים המחמירים של סדרת נקסוס.

 

הצרות שאחרי רכישת הענק

 

אחת הבעיות העיקריות של קו המוצרים של מוטורולה, על פי בכירי גוגל, היה שהם היו חסרי אפקט "וואו". ואכן, ניתן לומר שלמרות שלמוטורולה היה קו מוצרים חדשני ומתקדם טכנולוגית, היא לא השכילה להפוך אותם למוצרים נחשקים כמו של אפל, סמסונג, סוני, ואפילו LG או HTC.

 

במקור, גוגל נימקה את רכישת מוטורולה מוביליטי ברצונה להגן על עצמה ועל שותפותיה מפני תביעות מצד מיקרוסופט ואפל, על ידי רכישת מאגר הפטנטים המכובד של חברת הטלקום בתחום התקשורת האלחוטית. אבל מאז, החברה נאלצה לסגור את רוב אתרי החברה ומשרדים מסביב לעולם (כולל בישראל), וכן לפטר למעלה מ-5,000 עובדים במספר גלים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x