מיקרוסופט סרפס - לא, תודה
לאחר השקה שהייתה מלווה במהלך שיווקי מהיקרים בהיסטוריה של יצרנית ווינדוס, המספרים מראים כי הטאבלטים שלה לא מעניינים את הקונים. מכשירי הסרפס ממשיכים לשבת על המדפים
- HP: "אין לנו בעיה עם הטאבלט של מיקרוסופט"
- IDC: מיקרוסופט תייצר יותר משלושה מיליון טאבלטי Surface
- אייסר: מיקרוסופט לא מבינה בטאבלטים. האם עלינו למצוא אלטרנטיבה?
על פי בלומברג, החברה הורתה לייצר 3 מיליון מכשירי סרפס RT, כך שלא מכרה מחצית מההזמנה. לא ידוע כמה יחידות סרפס פרו היא הזמינה.
שותפות החומרה של מיקרוסופט עומדות בתור כדי להעביר ביקורת שלילית על המכשיר, שמתחרה למעשה במוצרים שלהן, ועל מערכת ההפעלה ווינדוס 8.
בתחילת החודש לדוגמה, ג'ון דונג-סו מסמסונג שחרר לא מעט הערות שליליות על מיקרוסופט במהלך מסיבת עיתונאים. "לדעתי מערכת ווינדוס 8 אינה טובה מפלטפורמת ווינדוס ויסטה", הדגיש.
הסרפס הוא הוויסטה החדש?
ווינדוס ויסטה – מערכת ההפעלה שקדמה לווינדוס 7 – נחשבת לאחד הכישלונות הגדולים ביותר של מיקרוסופט. שותפות נוספות כמו אייסר, אסוס ופוג'יטסו טענו שמכירות מכשיר הווינדוס 8 היו חלשות.
אין זה אומר שהצרכנים לא מעוניינים במכשירי טאבלט, אלא שהם אינם רוצים טאבלטים שפועלים רק על ווינדוס 8.
לשם השוואה, ברבעון של עונת החגים האמריקאית, אפל מכרה 23 מיליון מכשירי אייפד. טאבלטים מבוססי אנדרואיד של גוגל, שנמכרים על ידי סמסונג, אמזון, אסוס וחברות נוספות, חולשים כמעט על כל שאר שוק, מה שמשאיר למיקרוסופט נתח שוק קטן ביותר.
חברת הפרסום המקוון צ'יטיקה מסרה כי כמות הפרסומות שנצפו על ידי מכשיריה של מיקרוסופט מייצגים כ-0.13% מסך כל הצפיות של טאבלטים בקנדה וארה"ב בשבוע הראשון של נובמבר 2012.
דו"ח של חברת IDC על משלוחי טאבלטים ברבעון הרביעי של 2012 הראה שמכשיריה של מיקרוסופט מכרו כ-900 אלף יחידות בסך הכל. אולם מה שהדו"ח לא מספר הוא שמספר ההחזרות של הסרפס גבוהים יותר ביחס למוצרי המתחרות עקב עקומת לימוד תלולה למדי של ווינדוס 8.
תקווה לעתיד - מכירות ארגוניות, בסט ביי וסטייפלס
עם זאת, היוצאים להגנתה של מיקרוסופט טוענים כי אף שהנתונים נראים קודרים למדי, עוד מוקדם לקבוע את מידת ההצלחה של הסרפס בטווח הרחוק. במשך מרבית הרבעון הרביעי, מיקרוסופט מכרה את הטאבלט רק דרך האתר והחנויות שלה.
למיקרוסופט יש רק כ-65 חנויות בהשוואה ליותר מ-400 החנויות שאפל מפעילה, כך שלצרכנים לא היו הרבה הזדמנויות להיתקל במכשיר. רק באמצע דצמבר, רשתות כמו בסט ביי וסטייפלס החלו להציע את המכשיר למכירה.
עוד כיוון אפשרי להצלחתו של הסרפס, הוא דיווח של חברת המחקר פורסטר שמסרה כי סקר שנעשה בקרב עובדים מראה ש-200 מיליון מהם היו מעדיפים לקבל טאבלט ווינדוס ממקום העבודה, על פני כל טאבלט אחר.
ממיקרוסופט נמסר כי עד כה הם מכרו 60 מיליון רישיונות לווינדוס 8, מדובר במספר הרישיונות שנמכרו ליצרניות מחשבים אישיים, ולא במספר מחשבי ווינדוס 8 שנמכרו לצרכנים. יש בכך כדי להעניק תפיסה בנוגע לגודל השוק. מכשיר הסרפס חולש על 2% מהשוק.
אם המטרה מאחורי הסרפס הייתה למשוך מספר רב של אנשים לעבר טאבלט מבוסס ווינדוס, התוצאה בינתיים בהחלט לא מעודדת, בלשון המעטה.