IBM ו-EMC נלחמות על חברת מחשוב ענן במיליארדי דולרים
שתי ענקיות המחשוב מעוניינות לקנות את חברת אחסון מאגרי המידע המקוונים, SoftLayer Technologies. על פי הידוע סכום הרכישה המיועד מגיע לכ-2 מיליארד דולר
IBM ו-EMC הן בין החברות המקיימות שיחות לרכישת חברת אחסון מאגרי המידע המקוונים , SoftLayer Technologies שבבעלות פרטית. על פי שלושה מקורבים לנושא, שביקשו להישאר בעילום שם, מחיר הרכישה עשוי לעמוד על למעלה מ-2 מיליארד דולר.
- אמזון מגייסת אנשי מכירות לשירותי מחשוב ענן
- בוהן במקום עכבר: כך ייראה עתיד השימוש במחשב במשרד
- גוגל מגייסת בעלת ברית חדשה למלחמתה בענן של אמזון
לדבריהם, SoftLayer, הממוקמת בדאלאס, שכרה את מורגן סטנלי וקרדיט סוויס לניהול תהליך המכירה. מומחית תשתיות ה-IT, שנוסדה ב-2005, הפכה לשירות אחסון האתרים הגדול בעולם בבעלות פרטית. החברה מספקת ל-25 אלף הלקוחות שלה תשתיות מחשוב ענן, המיועדות בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.
לפי אחד המקורבים לעניין, תהליך המכירה הוצת בתחילה על ידי אחת מלקוחות החברה, חברת AT&T, שניהל בחודשים האחרונים שיחות בלעדיות עם SoftLayer. אולם AT&T אינה מעורבת יותר בתהליך. דוברים של כל הצדדים המעורבים סרבו להגיב על הידיעה.
בשנים האחרונות, חברות אחסון אתרים, כולל Rackspace Hosting נחשבות ליעדי רכישה אטרקטיביים, זאת במסגרת מאמצי חברות הטכנולוגיה והטלקום לשפר את הביצועים שלהן ולחסוך עלויות בשירותי מחשוב הענן.
ב-2011 רכשה סנצ'ורי לינק (CenturyLink) את חברת ניהול האחסון Savvis עבור 2.5 מיליארד דולר. באותה שנה וריזיון הוציאה 4.1 מיליארד דולר לרכישת ספקית שירותי ה-IT Terremark Worldwide.
EMC מקדמת את חטיבת התוכנות מבוססות ענן שלה, ואף הכריזה בשבוע שעבר על השקת מיזם חדש עם VMware בשם פיבוטל, שישלב בין יכולות ניתוח המידע של שתי החברות עם נכסי אפליקציות ענן.
זינוק שוק הביג דאטה עוזר
החברות מקוות כי המיזם החדש ירוויח מהזינוק הצפוי בביקוש לתוכנות ניתוח מידע, זאת לנוכח רצונן של ספקיות שירותי טלקום למצוא כלים טובים יותר לניתוח כמויות המידע הרבות המגיעות מפלטפורמות דיגיטליות.
ב-SoftLayer מחשיבים את יריבתה של VMware, סיטריקס סיסטמס כאחת הלקוחות שלה, וכתוצאה מכך היא נחשבת אטרקטיבית אף יותר לרוכשים הפוטנציאליים הנוכחיים.
SoftLayer היא בבעלות רוב של GI פרטנרס, שרכשה באוגוסט 2010 את כל המניות בשיתוף עם הנהלת החברה. בנובמבר אותה שנה, GI פרטנרס מיזגה את דה פלנט (The Planet), עם המתחרה הגדולה ביותר שלה – SoftLayer. לאנס קרוסבי, המנכ"ל הנוכחי של SoftLayer שימש קודם לכן במשך חמש שנים כסמנכ"ל התפעול של דה פלנט.
בשנה שעברה, SoftLayer מינתה את וולטר ברגר, לשעבר בכיר ב- Leap Wireless International לתפקיד סמנכ"ל הכספים.