IBM מגדירה את המטרה: ביג דאטה עד הסוף
ענקית המחשוב האמריקאית החליטה להסתער בכל הכוח על תחום הביג דאטה. מנכ"ל החברה, ג'יני רומטי מאמינה כי על IBM להיות ממובילי התחום
מנכ"לית IBM ג'יני רומטי הודיעה כי החברה תתמקד השנה בעיקר בשירותי big data, שמאפשרים ללקוחות לעבד כמויות עצומות של מידע על מנת לקבל סיוע בתהליך קבלת ההחלטות.
"אני רוצה שתחשבו על מידע כעל המשאב הטבעי הבא", אמרה לקהל, שהורכב מאנשי עסקים ופוליטיקאים מובילים. לדבריה, תובנות המבוססות על מידע ונתונים עזרו להפחית בממפיס, טנסי את מקרי הפשע ב-30%, וסייעו למחנה אובמה לחזות נכונה את תוצאות הבחירות במדינות המתנדנדות.
בנוסף, הסבירה רומטי כי ב-IBM, היכולות הללו עוזרות לחברה לחדור לשווקים בינלאומיים ולמכור שירותים המכסים טווח רחב יותר של משימות – החל מניהול התנועה ומזג האוויר ועד לפיקוח על השכר. עוד היא הוסיפה כי קרוב ל-80% מהצמיחה מגיעה מחוץ לארצות הברית.
התחזית מתחממת
החברה העלתה בשבוע שעבר את תחזית המכירות טכנולוגיות ניתוחי המידע שלה ל-2015 ל-20 מיליארד דולר, זאת מיעד קודם של 16 מיליארד דולר.
ההכנסות מקטגוריה זו ב-2010, אז IBM הציבה לראשונה את היעד, נעו סביב 10 מיליארד דולר. מאז 2005, הוציאה החברה למעלה מ-16 מיליארד דולר על 35 רכישות שנועדו לחזק את יכולות הניתוח שלה.
מניות החברה טיפסו ב-0.5% ל-210.38 דולר בסגירה ביום שיש בניו יורק. מאז תחילת השנה, המניה עלתה ב-9.8%.
רומנטי הסבירה כי חברות משתמשות בניתוחי מידע (analytics) כדי לעקוב אחר הביצועים של העובדים השונים ולטפל בלקוחות על בסיס העדפות אישיות. פירוש הדבר, שהם לא צריכים לצאת מנקודות הנחה כוללניות רבות מדי. "אתם תחוו את מותו של הממוצע", היא הכריזה.
עוד הוסיפה כי ניתוחי המידע יסייעו גם לחברות להילחם באיום המתגבר של סייבר, בכך שהם יצליחו לחזות היכן עשויה להתרחש ההתקפה הבאה. לפיכך, היא קראה למדינות לעבוד ביחד כדי לגבש אסטרטגיה מבוססת מידע, במקום לחפש גישות משפטיות פרטניות. "אם כל מדינה תנסה לפקח בעצמה, ניקלע למבוי סתום ונהיה חשופים לפגיעות רבה".