שניים רבים, השלישי לוקח: "בניוף ואליסון סייעו ל- SugarCRM"
יצרנית תוכנת ה-CRM מבוסס ענן, SugarCRM נהנית מפירות המריבות של שני השחקנים הראשיים בתחום, אורקל וסיילספורס. מנכ"ל החברה, לארי אוגוסטין, למד את תעלוליהן ונהנה לחקות אותן
- אורקל משיקה ענן תאגידי כדי להתחרות בסיילספורס
- התוכנית של אורקל להשתלטות על הענן
- מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס.קום: הטאבלט של מיקרוסופט "נוראי"
החברה, שבדומה ליריבתה הגדולה יותר Salesforce.com, מציעה תוכנות לניהול קשרי לקוחות, מתחילה לחתום על יותר עסקאות בשווי מיליוני דולרים.
באפריל 2012, החברה גייסה 33 מיליון דולר ממשקיעים, ובכך עלה הסכום הכולל ל-79 מיליון דולר. כעת היא מתכננת להשיג לקוחות גדולים יותר, תכנית שתציב אותה במסלול התנגשות מול Salesforce.com ואורקל.
אולם מתברר כי המנכ"לים הקולניים של החברות הללו, מרק בניוף ולארי אליסון למעשה סייעו ל- SugarCRM. "שניהם קולניים ביותר בכל הקשור לניהול קשרי לקוחות (CRM), וזה טוב כי זה עוזר להשיג יחסי ציבור לכולם. היה כייף להיות חלק מזה", אמר אוגוסטין לביזנס אינסיידר.
הוא החמיא גם לבניוף על כך "שנכנס לעסקי ניהול קשרי לקוחות בתקופה שזה לא היה תחום סקסי". דבריו של אוגוסטין מהווים שינוי גישה מהימים המוקדמים, אז החברה יצאה בתכסיס שיווק גרילה שכוון נגד Salesforce.com.
אוגוסטין, חבר מועצת המנהלים לשעבר מונה למנכ"ל ב-2009, כמה חודשים לאחר מינויו, כתבה החברה פרודיה על ספרו של בניוף "מעבר לענן" והפיצה אותו בכנס הלקוחות של Salesforce.com עצמה.
ב- SugarCRM קראו לספר "מבעד למסך העשן: הסיפור הלא ידוע כיצד Salesforce.com ממשיכה למכור טכנולוגיה של 1999 גם עשר שנים לאחר מכן".
התכסיס זכה להרבה עניין בתקשורת. אולם מאז, הספר שפורסם באתר החברה, הורד בשקט.