מאסטרקארד נכנסת לתחום הביג דאטה
בשביל למנף את כמות המידע העצומה שפעילות כרטיסי האשראי שלה מייצרת, החליטו במאסטרקארד להיכנס לשוק ניתוחי הביג דאטה על ידי רכישת אחזקה בסטארט-אפ שמתמחה בתחום
מאסטרקארד יודעת מה כולם קונים. קרוב ל-1.8 מיליארד אנשים משתמשים בכרטיסי האשראי של החברה ב-34 מיליון חנויות ברחבי העולם. הקמעונאים אמנם יכולים לעבור על הנתונים שלהם כדי להבין מה הלקוחות שלהם קונים, אך הם בוודאי לא יכולים להבין בקלות את הרגלי הקנייה של אנשים שקונים בחנויות אחרות.
- "הצלחנו לחזות את התפרצות אירועי האביב הערבי בסוריה"
- IBM רוצה דריסת רגל בתחום האנליזה וה-BI
- ביג דאטה – העולם כבר שם
מהו בדיוק סוג המידע שמאסטרקארד מקווה למכור להם, במסגרת כניסתה לשוק ניתוחי ביג דאטה, השווה 5 מיליארד דולר? בשבוע שעבר, החברה הבת, מסטרקארד אדוויזורז (MasterCard Advisors), רכשה אחזקה, שגודלה לא נחשף בחברת ניתוח ביג דאטה, מו סיגמא.
שתי החברות יציעו מוצרים משותפים המתבססים על מאגרי המידע של מאסטרקארד וטכנולוגיית הניתוח של מו סיגמא.
מו סיגמא היא חברה שבסיסה בשיקגו ובהודו, שמאז הקמתה ב-2008 גייסה סכום מרשים של 133 מיליון דולר. סכום זה כולל סבב גיוסים של 108 מיליון דולר ב-2011 בהובלת ג'נרל אטלנטיק.
בביזנס אינסיידר ראיינו את גארי קירנס, סגן נשיא במאסטרקארד שעומד בראש הפרויקט.
לדבריו, הנתונים שמאסטרקארד תמכור מבוססים על מידע מצטבר מ-34 מיליון חנויות המקבלות מאסטרקארד כאמצעי תשלום שהופכים ל"ניתוחים, דו"חות ותובנות לגבי הנתונים האלה. איננו מוכרים את המידע עצמו של העסקה – אלא אנחנו מוכרים מוצרים כמו מדדי השוואה (לדוגמא, מה הביצועים של העסק שלי בהשוואה לעסקים אחרים), וניתוחים (כיצד אוכל להבין בצורה טובה יותר מה הלקוחות שלי ירצו לרכוש)".
קירנס המשיך והסביר כי החברה תמכור לקמעונאים מידע שבועי לגבי הסקטור בו הם פועלים. למשל, מכירות בגדי נשים שבועיות, כך שהם יוכלו להבין בצורה טובה יותר את הביצועים ההשוואתיים שלהם.
בביזנס אינסיידר ביררו גם האם חברה יכולה להשתמש בנתונים כדי להשיג מידע על המתחרים. בתשובה הסביר קירנס שמאסטרקארד "לעולם לא מוכרת נתונים על מתחרה ספציפי – אלא תמיד מדובר בקבוצה גדולה ואנונימית".
עוד הוא הוסיף כי בזכות הדו"חות, רשת קמעונות גדולה תוכל להבין ברמה מצטברת ואנונימית מה הלקוחות שלה עושים לפני ואחרי הקניות. "אותה רשת גדולה תוכל כתוצאה מכך להציע ללקוחות תמריצים מסוימים כדי שיבואו ויוציאו עוד כסף על הפריטים שהם אולי רכשו לפני ואחרי הביקור".