"המטרה של גוגל: להגיע למשתמשים שלא צריכים את היכולות המתקדמות של אופיס"
כך מצהיר סמנכ"ל ומנהל חטיבת העסקים של גוגל עמית סינג, תוך כדי סימון המטרות הבאות של גוגל בעולם המחשוב העסקי - מיקרוסופט ו-AWS, שירותי האינטרנט של אמזון
גוגל שולחת את כוחותיה ופותחת חזית חדשה במלחמת שירותי האינטרנט, החברה מתעתדת למנף את יכולותיה ולקדם את שירותי המחשוב העסקי מבוססי הענן. כך מתברר מראיון שערך הוול סטריט ג'ורנל עם סמנכ"ל ומנהל חטיבת העסקים של גוגל, עמית סינג.
- אריק שמידט: הבסנו את אפל במלחמת הסלולר
- גוגל נגד אמזון: קרבות בענן
- העוגה נגמרה: גוגל לא מציעה יותר את Apps בחינם
בגוגל, ש-96% מהכנסותיה מגיעות מפרסום ורק כ-4% ממכירת שירותי מחשוב לעסקים, רוצים לקדם את שירותי הענן ואת שירות האופיס, ולהפוך אותם לרלבנטים גם לארגונים גלובליים. ולא רק לעסקים קטנים ובינוניים, שהיוו עד היום את רוב לקוחותיה העסקיים של החברה.
"2012 היא השנה בה חצינו את הגדר לכיוון הארגונים גדולים", מסביר סינג, "BBVA וחברת הפארמה Roche הם לקוחות, כמו לקוחות ממגזר הבנקאות הם לא נוטים להשתמש בטכנולוגיה לפנ שהיא מבשילה. בנוסף הצטרפו אלינו לקוחות מתחום הקמעונאות כמו אופיס דיפו וקוטסקו".
סך כל ההכנסות של גוגל משירותים לעסקים מגיעים לכמיליארד דולר שכאמור מייצגים חלק קטן ממחזור המכירות שלה. לטענת סינג, חלק מהדרישות של לקוחות ארגוניים שגוגל לא יכלה לספק שנה שעברה, השנה היא מסוגלת לספק.
"יישמנו מספר צעדים בוני-אמון", אומר סינג, "אנחנו מסוגלים כיום לספק שירותי ענן סקלאביליים חיצוניים באותה רמה כמו במערך פנימי; אנחנו אנחנו יודעים לעמוד בדרישות האבטחה ואנחנו גם יודעים היום להתאים את השירותים שלנו לסביבה רגולטורית שארגונים בתחומים שונים נדרשים לעמוד בה."
סינג מודע לתדמית הצרכנית של גוגל, הכניסה לשוק העסקי דורשת השקעה גדולה ובעיקר מעמידה את גוגל במצב בו היא מתמודדת עם חברות כגון מיקרוסופט ואמזון שפועלות בשוק העסקי כבר זמן רב. "ההשקעות שביצענו נותנות לאנשים סיבה להסתכל עלינו ברצינות, ובצורה שונה מאשר בעבר."
ההבדל העיקרי בין גוגל למתחרותיה, טוען סינג, נעוץ בעלויות השימוש. לטעמו, גוגל מנסה לספק יותר תמורה בעד אותו מחיר כאשר מתחרותיה מנסות להגדיל את העלויות ללקוח. "כאן הטעות שלהם" עוקץ סינג, "אבל לאורך זמן, הם ילמדו, אני מקווה בשבילם".
את תוכניותיה של גוגל ל-2013 מסכם סינג כך: "עבוד כמו שאתה חי. אנחנו נכפיל את מאמצינו בתחום הארגוני. זהו חלק חשוב מגוגל וזה התחום בו אנחנו מתכוונים להשקיע ולהקשיב ללקוחותינו".