אינסטגרם: אין לנו כוונה למכור תמונות משתמשים
שינוי תנאי השימוש באינסטגרם, שמאפשר לחברה להשתמש מסחרית בתוכן הגולשים - גרר זעם מצידם; ניישנל ג'אוגרפיק אף עזבה את הרשת החברתית. בעקבות כך, פרסמה הנהלת החברה הודעת הבהרה בנושא
סיסטרום הדגיש כי משתמשי אינסטגרם הם הבעלים של התמונות שלהם וכי לחברה אין כל כוונה לדרוש בעלות על התוכן או למכור אותו. לדבריו, אי ההבנה נבעה מניסוח בעייתי של מסמך תנאי השימוש החדש, ושהחברה תבהיר את הנושא במסמך חדש שייצא בקרוב.
לפני ההודעה הרשמית של סיסטרום, הודיע מגזין הטבע ניישנל ג'אוגרפיק, שידוע בתצלומיו המרהיבים, שהוא מקפיא את השימוש בחשבון שלו באינסטגרם עד לקבלת הבהרות באשר לתנאי השימוש החדשים. לחשבון האינסטגרם של הניישנל ג'אוגרפיק יש כ-640,000 עוקבים.
סיסטרום עצמו הסתבך לאחרונה בחשד לעדות שקר, לאחר שהצהיר בפני הרגולטור שאף חברה רצינית אחרת לא ניסתה לרכוש את אינסטגרם - למרות שטוויטר הציעה סכום שעמד על יותר מחצי מיליארד דולר.
האם התמונות שלכם יהפכו להיות פרסומות?
משפטנים שעברו על תנאי השימוש שפרסמה אינסטגרם הבהירו כי לחברה אין יכולת למכור את התמונות למפרסמים, אך כפי שתנאי השימוש כתובים, היא יכולה לאפשר למפרסמים להציג את התמונה מבלי לשנות אותה; למשל, באדווייזר יכולה להציג בפרסומת תמונה של פאב ולומר שזו התמונה החביבה עליה. סעיף חדש בתקנון השימוש קובע כי אינטסגרם יכולה להשתמש במידע המשתמשים כפרסומת מבלי לעדכן אותם.
סיסטרום נמנע, עם זאת, מלהתייחס לשאלות על סעיף זה, והיה עמום באשר לשאלה האם החברה תשתמש בתמונות כחלק מפרסומות, כשהן משולבות עם תמונת היוצר.
בתוך כך, דיווח אתר The Verge שהזעם על אינסטגרם הביא לצמיחה בפעילות אתר התמונות פליקר, אחד מאתרי התמונות המובילים בעולם - שהמעבר לשימוש באינסטגרם הוביל לירידה ניכרת בתעבורה שלו. פליקר הוציא לאחרונה אפליקציית iOS מעודכנת, שמשפרת את המצלמה הבסיסית של מכשירי אפל ומאפשרת למשתמש להציג פילטרים על התמונות, בדומה לאינסטגרם.