תשלומים סלולריים: וריפון כבר לא רוצה עמלות
חברת התשלומים האמריקאית נוטשת את מודל הסליקה תמורת עמלה שהשיקה בתחילת השנה עם אפליקציית סליקת התשלומים לעסקים קטנים ובינוניים
וריפון, ענקית שירותי התשלום האמריקאית הודיעה לפני מספר ימים כי הא נוטשת את מודל הסליקה תמורת עמלה שהשיקה ביחד עם אפליקציית התשלומים לעסקים קטנים ובינוניים.
- וריפון זכתה במכרז של HOT מובייל בהיקף של מיליון שקל
- וריפון תפרוס תשתית NFC לתשלום דרך המכשיר בסלולרי בישראל
- מונית הכסף
על פי דבריו של מנכ"ל וריפון, דאג ברגרון במהלך סקירה טלפונית רבעונית לכתבים בארה"ב, הסיבה העיקרית לזניחת מודל התשלומים "סייל" (sail), היא שהוא פשוט לא הניב את ההכנסות שציפו להן.
"עלויות השיווק - אם דרך מנועי חיפוש או פרסום בטלוויזיה - לא יכולות להצדיק את העמלות המינימליות שלקוחות המודל מייצרים". ברגרון התייחס בעיקר לכך שעסקים קטנים ובינוניים שהשתמשו במודל, משלמים לווריפון מעט מדי עקב השימוש המועט והלא-עקבי שהם עושים בשירות.
אמיר רביד, מנהל השיווק והפיתוח העסקי בווריפון ישראל הסביר לנו כי "המודל של וריפון בארה"ב היה מבוסס על עמלות ולא הצליח להגיע לרווחיות הרצויה. בארץ המודל שווריפון משווקת מבוסס על תשלום חודשי קבוע, או על ידי מכירת השימוש במערכת ללקוח שיספק אותה בתורו ללקוחותיו, כמו שאנחנו מיישמים בהסכם שלנו עם ישראכרט".
וריפון אם כן, תספק מעתה את שירותי הסליקה במודל שיתבסס על תשלום מנוי מתחדש ושאינו תלוי בהיקף העסקאות.