עתיד הרכב על פי פורד
ביצרנית הרכב הענקית לוקחים ברצינות את המגמות העתידיות שישפיעו על רצונותיהם של הלקוחות, בין השאר מתמקדים במגמה חדשה שצצה בשנים האחרונות, התמכרות למידע
14:0010.12.12
בכל הקשור להטמעת טכנולוגיות בתוך מכוניות, לפורד עדיף להסתכל מחוץ לתעשיית הרכב ולהתמקד בשינויים רחבי היקף שאירעו בחברה האנושית. אתר ביזנס אינסיידר ראיין את מומחית העתידנות של פורד, שריל קונלי בנוגע לאופן שבו יצרנית הרכב מתכוונת להחליט מהן הטכנולוגיות הטובות ביותר להטמיע ברכבים.
קראו עוד בכלכליסט:
- 5 מכוניות משודרגות בתערוכת Sema בלאס וגאס
- באיחור סמלי: פורד תפתח מעבדה בעמק הסיליקון
- מקאפי: "גייסנו האקר לפריצת מכוניות"
לדבריה של קונלי, עומדים לרשותה של פורד שלושה כלים לעידוד החשיבה העתידית: ראשית, ניתוח ג'וקר. פירוש הדבר בחינת אירועים בעלי סבירות נמוכה להתרחשותם, מכיוון שאם אכן יקרו, הם טומנים בחובם סבירות גבוהה לשינוי התנאים של החברה האנושית.
ניתן למנות לדוגמה אסונות טבע כמו סופת ההוריקן סנדי. אירועים נוספים הנחשבים כג'וקר, אך בעלי השלכות פחות דרמטיות הם עליית האינטרנט וההתרבות של טכנולוגיות לטלפונים ניידים. ג'וקר הוא למעשה אירוע שאמנם נלקח כמובן מאליו כיום, אך כאשר תהליך האימוץ שלו רק יצא לדרך הוא היה רחוק מלהיות מובן מאליו.
שנית, קונלי מספרת כי היא משקיעה זמן ניכר בחשיבה על מגמות צרכניות עולמיות מבעד לעדשה של חברה, טכנולוגיה, כלכלה סביבה ופוליטיקה. "יש לנו אסופה של מגמות שאנחנו חוקרים כבר זמן מה", קונלי אומרת. "המטרה שלהם היא לסייע לנו להבין את הכוחות שבסופו של דבר ישנו את הלקוחות". אחת המגמות המרכזיות היא התמכרות למידע.
"ישנה תשוקה להיות מחוברים באופן תמידי", מוסיפה קונלי. "היא מושרשת בתפיסה שקבלת מידע לקצות האצבעות פירושה שמוצגות בפנינו יותר הזדמנויות ונוכל לשלוט בצורה טובה יותר בסביבה שלנו". קונלי מציינת מחקר מתגבש בנוגע ל"דום נשימה במייל" – תופעה במסגרתה דפוסי הנשימה של אנשים משתנים בעת קריאת מייל. היא הזכירה גם מחקר על phantom vibration syndrome, סינדרום שבו אנשים מדמים שהטלפון שלהם רוטט גם כשהוא לא.
לדבריה של קונלי, ניסויים מדעיים חדשים אפילו מצביעים על כך שמשתחררים דופאמינים בכל פעם שמקבלים מידע חדש. "אנחנו יכולים להשתוקק מבחינה פיזיולוגית לאותה התרגשות שמקבלים עם מידע חדש", היא מסבירה. "זה לכל הפחות מסביר כיצד לקוחות יכולים לאבד עצמם בתוך החור השחור של האינטרנט".
ברגע שכל המחקרים יושלמו, קונלי מתכוונת לעבור לכלי השלישי – תכנון תרחישים. בשלב זה, ביחד עם הצוות שלה היא תמצא סיפור שמטרתו לשכנע את פורד להתמקד בחלק מהמגמות הללו בזמן ייצור מוצרים עתידיים. "מגמות מוסיפות רכיבים, והתרחישים הם המנות השונות שניתן להרכיב מהם".