הוריקן סנדי ומערכות הטלפוניה
האם טכנולוגיית מחשוב הענן תאפשר שרידות גבוהה יותר לתשתיות התקשורת ותקדם את היעילות של פרוטוקולי ה-DRP?
כבר ב-11 בספטמבר 2001 היינו עדים למצב בו כוחות הביטחון לא הצליחו לתקשר זה עם זה ולהודיע לכבאים כי אחד המגדלים עומד ליפול, היות והמתג הטלפוני לא היה מבוזר והוא פשוט קרס.
ניתן לראות כי לקחי העבר והטכנולוגיה שהשתפרה ובעיקר טכנולוגיית הענן, אפשרו לחברות הטלפוניה בארה"ב להתמודד ברגע האסון של הוריקן סנדי בצורה טובה מאוד. כפי ששמענו ביום הפגיעה של הוריקן סנדי מג'ון בונומו מ-AT&T, כשהסופה הגיעה, על אף הנזקים החמורים שיצרה ברחבי החוף המזרחי, רוב התשתיות הטלפוניות ורשת האינטרנט שרדו, כך שההתאוששות מהאסון צפויה להיות פשוטה יותר.
נושא ההתמודדות עם אסון כמו הוריקן סנדי ובעיקר היכולת להתאושש מהאסון (מנגנון DRP) היא כאמור קריטית ברגעים אלו. בנקודה זו נכנס יתרון הארכיטקטורה של ענן מבוזר, הכולל מספר Data Centers המרוחקים זה מזה ומאפשר יתירות עבור המשתמשים. יכולת זו מאפשרת לבצע כפילויות של כלל המידע ב- Data Centers שונים, וכן הצגה ושימוש במידע מהנקודה הזמינה ביותר.
קיומה של מערכת מרכזית אחת השולטת על אזורים שונים בענן הטלפוניה ובנקודות מבוזרות, היא זו המאפשרת לספק טלפוניה מבוססת ענן, והיא זו המבטיחה את היכולת להמשיך בפעילות רציפה בשלב האסון וההתאוששות ממנו, עד לשלב החזרה לשגרה, וביצוע אחזור של כלל המידע של המשתמש.
גם עסקים זקוקים לההגנה
פרט למנגנוני DRP של מפעילי התקשורת, השימוש בענן טלפוניה מבוזר עם מנגנון DRP למשתמש הקצה, מעניקה הגנה גם לארגונים. ההגנה בטלפוניית הענן מתייחסת באופן כללי לשלושה היבטים: היכולת לשמור על פעילות רציפה ביישומים טלפונים שוטפים ללא Down Time, שימור של המידע הטלפוני – בין אם הגדרות מקור ובין אם מידע דינאמי שמתקבל מתוך מערכות הטלפוניה ונשלח אל מערכות מידע ארגוניות אחרות, והשלישי הוא התמודדות עם אתגרי אבטחה ופריצות בנקודות כשל שעשויות להיווצר ברגעי אסון.
אם נתרגם את הדברים לעבודה היומיומית של המגזר העסקי, הצורך בפתרונות גיבוי של מרכזיות ומערכות הטלפוניה והתקשורת, שימוש במנגנוני DRP והמעבר לענן מבוזר הכולל מולטי לוקיישן של Data Centers, מאפשרים את היכולת לשמור על רציפות תפעולית מקסימאלית, וכן להתמודד עם אסונות בצורה מהירה ביותר ועם מינימום פגיעה בארגון. הפגיעה הארגונית לרוב משמעותה נזקים פיננסיים אדירים לארגון.
ניתן לסכם ולומר כי טכנולוגיית הענן נמצאת בתחילת דרכה, וברור כי עיקר המהפכה עדיין לפנינו. עם זאת, ברור כי השימוש בענן טלפוניה גלובלי הינו קריטי עבור ארגונים כיוון שהוא יבטיח רציפות תפעולית בזמני אסון ותאוששות מיידית, שתאפשר חזרה מהירה לשגרה.
הכותב הינו סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת Voicenter המספקת שירותי טלפוניה מבוססי ענן לעסקים.