הפרסומות יתקשרו למפרסם: גוגל ממציאה מחדש את הפרסום בסלולר
ענקית האינטרנט טענה שהחיפוש בסלולרי מוביל ליותר רכישות מוצרים מהחיפוש במחשב האישי - והציגה שירותי חיפוש חדשים. זאת, במטרה להעצים את רווחיה מפרסומות אלה, שמקנים לה פחות מחצי מרווחי הפרסום הסטנדרטי
הטלפון הסלולרי הפך בשנים האחרונות לכלי מרכזי לצריכת תוכן, מה שמציב בפני חברות שניזונות מפרסום - ובראשן גוגל - אתגרים חדשים. נכון להיום, הפרסום מתבסס על הצגת מודעה שנועדה לגרום למשתמש להקליק עליה ובשאיפה - לרכוש מוצר או שירות.
- זה לא לטלפון: ה-FTC מכריזה מלחמה על שיחות הפרסום האוטומטיות
- מרק צוקרברג: "ההזדמנות בסלולר לא מובנת למשקיעים"
- פייסבוק עקפה התחזיות, ההכנסות מפרסום - 1.09 מיליארד דולר ברבעון השלישי
לפי דיווח של הניו יורק טיימס מאמש (א'), החברה תפעיל מספר כלים ושירותים חדשים שישתמשו לא רק בקישורים לאתרי מכירה ואפליקציות, אלא גם באלמנטים אחרים שיאפשרו לה להעצים את רווחיה מהפרסום בפלטפורמה זו.
אחד הפתרונות של גוגל הוא click-to-call: כאשר המשתמש מחפש מוצר באמצעות הסמארטפון שלו - למשל, מלון בעיר זרה - בחלק מהמקרים תופיע צלמית של טלפון לצד תוצאת החיפוש. הקלקה עליה תחייג מיד למספר הרלוונטי. כל קליק כזה יחשב למכירה מבחינת גוגל ולפיכך יחייב את המפרסם והקלקה כזו הופכת למכירה מצד גוגל.
לפי גוגל, 30% מחיפוש המסעדות ברשת ו-25% מהחיפוש בנושאי סרטים נעשים מטלפונים סלולריים. גורם בחברה אמר לטיימס כי הסבירות שגולש שמצא מוצר בחיפוש מהסלולרי יקנה אותו גבוהה משל גולש שמצא אותו מהמחשב האישי.
פוטנציאל עצום, רווח זעום
אף שתחום הפרסום בסלולר בחיתוליו, ומפרסמים הוציאו על פרסום סלולרי רק 2.6% מכלל תקציב הפרסום שלהן, הרי שהנתח הזה גדול פי 4 משהיה ב-2010. הפרסום בסלולר מכניס הרבה פחות כסף מפרסום מקוון סטנדרטי; בעוד שמסך המחשב רחב וגדול דיו כדי להציג קישורים ופרסומות, מסכי הסלולר אינם מותאמים לכך ומסוגלים להציג מעט מאוד פרסומות.
ההכנסה הממוצעת של גוגל מכל פרסום באפליקציות היא כחצי משל פרסומת ברשת. גוגל שולטת, על פי נתוני חברת המעקב eMarketer, ב-56% משוק הפרסום בחיפוש סלולרי ובכ-96% משוק הפרסום בחיפוש מקוון.