חל זינוק בהכנסות פייסבוק ממשתמשי הסלולר
פייסבוק דיווחה על תוצאות הרבעון - ואף שהיא עדיין לא רווחית, 14% מהכנסותיה מגיעות ממשתמשי הסלולר. כל משתמש בארה"ב מכניס לה 3.4 דולר לשנה מפרסום - ואילו משתמשים בשאר העולם - כ-0.47 דולר
פייסבוק דיווחה אמש (ג') על תוצאות הרבעון השלישי שלה: החברה הכניסה במהלך הרבעון 1.262 מיליארד דולר, כאשר 86% מההכנסות - 1.09 מיליארד - מגיעות מפרסומות.
- 50 תביעות הוגשו בעקבות כשלון הנפקת פייסבוק
- המיליארד הבאים: הקהל הצעיר קם ונוטש את פייסבוק
- המיליארד הבאים: כיצד תעמוד פייסבוק במבחן הרווחים?
הכנסותיה של פייסבוק עלו ב-32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ו-6.7% בהשוואה לרבעון הקודם, אם כי החברה עדיין אינה רווחית: היא רשמה הפסד של 59 מיליון ברבעון השלישי. פייסבוק דיווחה עוד כי מספר המשתמשים שלה ממשיך לעלות ועמד על 1.01 מיליארד משתמשים מדי חודש, עליה של 26% בהשוואה למספרם בסוף הרבעון השלישי של 2011. בעקבות הדיווח, עלתה מניית פייסבוק ב-8% ונסחרה ב-19.5 דולר למניה - מעט יותר מ-50% ממחירה בעת הנפקתה.
כמה שווים משתמשי המובייל?
אולי הנקודה החשובה ביותר מבחינת פייסבוק היא עליית הכנסותיה מתחום המובייל: 14% מהכנסותיה מפרסום, כ-150 מיליון דולר, מגיעות כעת מפרסומות בטלפונים סלולריים ומחשבי לוח. מספר המשתמשים באפליקציות פייסבוק ממשיך לעלות אף הוא, בשיעור של 61% בהשוואה לרבעון המקביל דאשתקד.
מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר ל-TechCrunch כי כל משתמש פייסבוק בסלולר (אפליקציות סמארטפונים - ומכשירים "טיפשים") בצפון אמריקה מכניס לחברה כ-3.4 דולר לשנה. בשאר העולם, מצליחה פייסבוק להרוויח כ-0.47 דולר בלבד ממשתמשי המובייל שלה.
המנכ"ל ציין כי הקשיים שבהם נתונים חברת המשחקים הקורסת זינגה פוגעים גם בפייסבוק: שיעור הכנסותיה של פייסבוק מזינגה עמד ברבעון הנוכחי על 7%, בעוד שברבעון המקביל אשתקד הוא עמד על 12%.