$
IT בישראל

ישראלים, איטלקים ויפאנים חשופים פחות לגניבת זהות ברשת

כך נמסר על ידי חברת האבטחה RSA. הבריטים, המצרים והאפגנים מציגים את רמת החשיפה הגבוהה ביותר לפישינג, הסקר נערך בשיתוף עם האיגוד הלאומי האמריקאי לאבטחה מקוונת

כלכליסט 15:5211.10.12

גולשי האינטרנט הישראלים מצויים בקבוצת הסיכון הנמוכה ביותר בעולם לאיומי סייבר, לפי סקר שערכה EMC וחטיבת אבטחת המידע שלה, RSA, בשיתוף ובתמיכת האיגוד הלאומי האמריקאי לאבטחה מקוונת (NCSA).

 

 

 

הסקר בוצע באמצעות "מחשבון הסיכון" שהשיקה EMC בשבועות האחרונים, באמצעותו יכול כל גולש להעריך עד כמה הוא חשוף לגניבת זהות באינטרנט. מדובר בכלי מקוון חינמי ואינטראקטיבי, הפועל כאפליקציית פייסבוק או באתר EMC.

 

המחשבון מבקש מהמשתמשים לענות על 10 שאלות פשוטות ובסוף התהליך מדרג את מידת הסיכון האישי לגניבת זהותו ברשת בין 0 ל-100 (תוצאה גבוהה יותר מעידה על סיכון גבוה יותר). במהלך השימוש בשאלון, המשתתפים מנדבים מידע לגבי פעילויותיהם ברשת, כגון התנהלות מול בנקים, משחקים מקוונים, קניות, שימוש באפליקציות סלולריות, רשתות חברתיות, דואר אלקטרוני ועוד.

 

לאחר שאלפי גולשים, בגילאי 18 ומעלה מ-65 מדינות, עשו שימוש במחשבון של RSA בכדי לקבוע את פרופיל הסיכון שלהם, ניתן היה להציג את דירוג הסיכון של המדינות השונות, וכך התברר כי השינויים ברמות סיכוני הסייבר בין מדינה למדינה היו משמעותיים.

 

מבין 20 המדינות שבהן נרשמו מספרי המשתתפים הרבים ביותר בסקר, דרגות הסיכון הבולטות נרשמו במצרים, בריטניה ואפגניסטן, בזמן שהציון הממוצע הנמוך ביותר הושג בישראל, איטליה ויפן.

 

מבין הפעילויות שגרמו לחשיפה הנרחבת ביותר לסיכוני הסייבר היו השימוש בדואר אלקטרוני, בנקאות אונליין, אפליקציות סלולריות ורשתות חברתיות. מבין המשתתפים, 33% היו נשים ו-67% גברים. הציון הממוצע של כלל המשתתפים עמד על 33, המייצג רמת חשיפה "בינונית", כאשר הנשים השיגו 34 נקודות והגברים 33.

 

צעירים בגילאי 18-24 העידו על התנהגות הסייבר המסוכנת ביותר בכל הנוגע לשיתוף מידע ברשתות חברותיות, ואף רשמו את הפעילות הערה ביותר בהורדת אפליקציות למכשירים ניידים (5 עד 10 הורדות בממוצע).

 

השימוש בבנקאות אונליין היווה את הסיכון הנפוץ ביותר עבור נשים וגברים כאחד, כאשר 60% מהנשאלים ענו כי הם ניגשים לאתר הבנק שלהם לפחות פעם בשבוע. 67% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הם מבצעים רכישה ברשת לפחות פעם בחודש, ואילו הגברים רשמו ציונים גבוהים בחשיפה לאפליקציות סלולריות (הורדה של 5 עד 10 אפליקציות כ"א).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x