איך אומרים תפוח בהינדית? אפל שוקלת לפתוח חנויות בהודו
כיום אפל מוכרת את המוצרים שלה בהודו באמצעות שותפויות עם מפיצים מקומיים, אולם בשל ההצלחה במדינה היא שוקלת לפתוח חנויות משלה
כיום אפל מוכרת את המוצרים שלה בהודו באמצעות שותפויות רשמיות עם מפיצים מקומיים כמו רדינגטון ואינגרם מיקרו, כפי שהיא עושה בישראל ובמדינות רבות אחרות, כגון צ'ילה, ארגנטינה ועוד.
אפל מפעילה כיום חנויות רשמיות ב-13 מדינות בלבד. הודו לא נחשבה עד כה לשוק קריטי עבור אפל. בין השאר, האייפון 5 לא הושק במדינה בגל הראשון והשני, כמו בישראל, דרום קוריאה ועוד. השמועות על כך שאפל מעוניינת להכנס להודו הופיעו לראשונה כבר בינואר האחרון, אבל בוטלו אז על ידי מנכ"ל החברה טים קוק, שאמר: "אני אוהב את הודו, אבל אני חושב שיש לנו פוטנציאל רב יותר במדינות אחרות. יש הזדמנויות מיידיות גדולות יותר".
שני המקורות ציינו את החוק ההודי, שדורש מכל החברות הזרות לרכוש לפחות 30% מכל הצריכה המקומית מבתי עסק מקומיים. הדבר כולל את המוצרים שהיא מוכרת בצורה מקומית - מה שידרוש מאפל לייצר חלק מהמכשירים ולרכוש חלק מחלקי החילוף מספקים הודיים.
אפל החשאית, הידועה בכך שהיא עובדת עם רשימה מאוד סגורה וקבועה של ספקים, תוכל להתגבר על החוק - לפי המקורות - במידה והממשלה תחליט לשקלל פנימה את פעילות מיקור החוץ בתחום ה-IT של החברה בהודו. לפי העיתון המקומי Ascent, תקציב ה-IT השנתי של אפל בהודו עומד על 95 מיליון דולר. ראוי לציין שבגלל החוק, גם חברות זרות כגון סמסונג וסוני מתקשות לחדור להודו בצורה רשמית.
על פי אחד הבכירים המצוטטים בדיווח, הפופולאריות הגואה של מכשירי האייפון, האייפד ושאר מכשירי אפל בהודו מעודדת את החברה לבחון את האפשרות להגביר את המעורבות שלה במדינה. "אין ספק כי אפל מעוניינת לפתוח חנויות שלה כעת שהביקוש למוצרים שלה עלה. אולם היא מעוניינת בגמישות מסוימת במגבלות המוטלות על קמעונאים זרים", הסביר.
אפל מחזיקה כיום ב-1% משוק הטלפונים החכמים והטאבלטים בהודו, בעוד שסמסונג ונוקיה מחזיקות בנתח הארי. גם אייטיונס אינו זמין כיום בהודו. עם זאת, לפי הדיווחים קצב המכירות של אפל בהודו עולה.