דיווח: סמסונג מכרה פי שניים סמארטפונים מאפל ברבעון השני
מנתוני חברת המעקב Strategy Analytics עולה כי החברה הדרום קוריאנית מכרה ברבעון השני 50.5 מיליון סמארטפונים לעומת כ-26 מיליון שמכרה אפל. מכירות הסמארטפונים עלו ב-32%
על פי הנתונים, סמסונג מכרה 50.5 מיליון סמארטפונים,
לעומתה, מכרה אפל כ-26 מיליון יחידות. נתח השוק של סמסונג טיפס לכ-34.6% וזה של אפל - ל-17.8%. שתי החברות מחזיקות יחדיו ברוב שוק הסמארטפונים. אחת הסיבות היא צלילתה של נוקיה, שמכרה רק 10.2 מיליון מכשירים (לעומת 16.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2011) ונתח השוק שלה צנח ל-7% בלבד. גם חברת המחקר IDC מראה נתונים דומים לשל Strategy Analytics - להערכת החברה, סמסונג מכרה 50.2 מיליון מכשירים והיא מחזיקה בנתח שוק של 32.6%.
מדוע הביסה סמסונג את אפל?
Strategy Analytics מעריכה שסיבה למכירות הנמוכות יחסית של מכשירי אפל היא משתמשים שהעדיפו להמתין לאייפון 5 ולא לרכוש אייפון 4S. בנוסף, יתכן ונטיית אפל (בדומה לחברות אחרות) שלא לשדרג מערכות הפעלה של דגמים מיושנים שלה תרמה למגמה זו.